۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۱۹
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85029581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزیره: سوریه با بازگشایی ۲ گذرگاه برای کمک رسانی به زلزله زدگان موافقت کرد

تهران- ایرنا- شبکه الجزیره قطر بامداد سه‌شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که مارتین گریفیث معاون امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امور امدادی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده که دولت سوریه با بازگشایی ۲ گذرگاه دیگر برای ورود کمک‌های بشردوستانه موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا، الجزیره اعلام کرد: گریفیث به شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است که حکومت سوریه با بازگشایی ۲ گذرگاه دیگر با ترکیه بمدت سه ماه موافقت کرده است.

هرچند که الجزیره نام این دو گذرگاه جدید را ذکر نکرد ، اما به نظر می رسد که این دو گذرگاه "باب السلامه" و "الراعی" در مرز با ترکیه باشد.

تا پیش از این، "باب الهوی" تنها گذرگاه باز در مرز ترکیه و سوریه بوده که کمک های امدادی از آن به این کشور ارسال شده است.

شورای امنیت سازمان ملل در نشست ۱۹ دی ماه خود به اتفاق آرا با تمدید ۶ ماهه باز بودن گذرگاه مرزی باب الهوی سوریه برای ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه از طریق ترکیه موافقت کرده بود.

در حالی شمار کشته شدگان زلزله ۷.۸ ریشتری ترکیه و سوریه به بیش از ۳۰ میلیون هزار نفر رسیده که برخلاف توجه ویژه غرب برای کمک رسانی به ترکیه، مردم مصیبت زده سوری به فراموشی سپرده شده اند؛ استاندارد دوگانه ای که غرب پیشتر در قبال حقوق بشر، تروریسم و پناهندگی نیز بکار برده بود.

وضعیت اسفناک زلزله زدگان سوری در مناطق کوهستانی و سرد شمال این کشور در عین بی توجهی جهانی در حال شدت یابی است تا جایی که صدای هشدار و اعتراض صلیب سرخ را درآورده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به تازگی ضمن تاکید بر وخامت اوضاع انسانی در سراسر سوریه اعلام کرد، زلزله اخیر که تلفات بسیاری بر جای گذاشت به رنج و سختی‌های ۱۲ سال جنگ داخلی در این کشور افزوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha