۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85030208
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همدان در عید مبعث رسول مهربانی ها غرق در نور و شادی است

همدان-ایرنا- مردمی دیار دارالمومنین همدان امروز شنبه همزمان با ۲۷ رجب و عید بزرگ مبعث حضرت خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص) اسوه رحمت و اخلاص و بندگی غرق در نور و شادی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان به مناسبت ۲۷ رجب، سالروز مبعوث شدن پیامبر صلح و دوستی با برگزاری مراسم مولودی خوانی و توزیع شیرینی این عید بزرگ مسلمانانی را جشن گرفتند.

برانگیخته شدن حضرت محمد (ص) به مقام عالی نبوت و خاتمیت، حساس‌ترین فراز تاریخ درخشان اسلام است؛ بعثت پیغمبر درست در سن چهل سالگی حضرت انجام شد.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از شب گذشته با آذین بندی و چراغانی خیابان ها و میادین اصلی شهر و پخش نقل و شیرینی سالروز مبعث پیام آور مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) را گرامی داشتند.

مراسم عید بزرگ مسلمانان از شامگاه روز گذشته در مساجد مناطق مختلف این استان، حسینیه ها و منازل عاشقان ولایت بر پا شده است.

برخی از جوانان همدانی نیز به همین مناسبت مهم زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از برگزاری جشن‌های عید مبعث در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان همدان خبر داد و اظهار داشت: مراسم جشن عید مبعث با حضور ۱۰ مبلغ در ۱۰ بقعه شاخص استان همدان در قالب قرائت زیارت نامه پیامبر(ص)، سخنرانی و مسابقات فرهنگی، نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی و آذین بندی بقاع متبرکه با هدف تبیین اهداف این روز بزرگ و سوق دادن انسان‌ها به راه درست و الهی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» با اشاره به اینکه برگزاری این جشن‌ ها موجب، ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) می شود ادامه داد: سخنرانی بصیرتی و معرفت افزایی، مسابقه کتابخوانی و ارائه محتوای مرتبط با عید مبعث در کانال بقاع متبرکه استان همدان نیز اجرا خواهد شد.

استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.

"مبعث" حضرت محمد (ص) روزی است که آن حضرت از سوی خدا به عنوان آخرین پیامبر الهی برای هدایت و راهنمایی همیشگی انسان‌ها برانگیخته شد.

مطابق با نظر شیعه، بعثت پیامبر اسلام در ۲۷ رجب سال چهلم عام الفیل و در چهل سالگی ایشان واقع شد.

عید مبعث از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌رود و مطابق با آنچه در منابع آمده است، در حالی که پیامبر اکرم(ص) در غار حرا در حوالی مکه معظمه به عبادت و نیایش می‌پرداختند، جبرئیل بر ایشان نازل شد و آیاتی از قرآن مجید را به عنوان طلیعه نبوت نازل کرد.

نخستین آیاتی که بر آن حضرت فرود آمد، آیه‌های سوره علق بود.

دعوت به یکتا پرستی، قیام به برپایی عدالت، مبارزه با جهل و خرافه پرستی، تقویت و ارتقای سطح اندیشه و تفکر، برداشتن اختلاف‌ها از میان مردم و تلاوت آیات و احکام الهی برای مردم رسالت‌هایی بود که بر عهده رسول اکرم (ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند گذاشته شد.

پیامبر بزرگوار اسلام، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) مبعوث شد تا جامعه بشری به سمت خداشناسی و خداباوری حرکت کند و خداپرست شود، آن نبی بزرگوار برانگیخته شد تا حجت بر مردم تمام شود و با یادآوری نعمت های فراموش شده الهی، مردم انگیزه عبادت پیدا کنند و خدای مهربان را اطاعت و شکر کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha