افزایش ۳۰۰ درصدی حضور هنرمندان در جشنواره تجسمی فجر گیلان

رشت- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند در پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر استان گیلان از افزایش ۳۰۰ درصدی شرکت کنندگان و استقبال از این رویداد خبر داد.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر رشت که در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک وحجم در سه سالن نمایشگاهی تالار مرکزی رشت برگزار شده بود با تقدیر از ۶۵ هنرمند عصر روز سه شنبه به کار خود پایان داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شامگاه روز سه شنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی رشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در این جشنواره که همزمان با سراسر کشور از ۱۲ تا ۲۵ بهمن ماه در رشت برگزار شد بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان گیلانی در سه رویداد رافا و نمایشگاه خوشنویسی و تولیدات هنری شهرستان‌ها شرکت کردند و این رقم در این بخش رکورد محسوب می شود؛ سال گذشته ۳۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند اما امسال شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی شرکت هنرمندان در این جشنواره هستیم.

رضا ثقتی افزود: در جشنواره هنرهای تجسمی امسال سعی شد آثاری انتخاب شود که مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی باشد و نقش مردم در رویدادهای انقلابی و همراهی ملت در حوزه های مختلف و توسعه و آبادانی کشور را دربرگیرد.

وی اضافه کرد: اعتقاد و باور ما این است، ابزار هنر می تواند ما را در رساندن پیام انقلاب به نسل جوان یاری دهد؛ نسل جوانی که در انقلاب ۵۷ نبود اما اکنون که در آماج حملات رسانه‌ای قرار دارد و هنرهایی همچون، تصویر گری، عکاسی و نقاشی می تواند فکر و ذهن جوان را نسبت به اهداف، فرهنگ و اساس انقلاب شکل دهد.

مدیرگل فرهنگ و ارشاد گیلان این جشنواره را هنری‌ترین و مردمی‌ترین رویداد استان از لحاظ کمی و کیفی اعلام کرد و ادامه داد: باید در انتخاب آثار دقت شود و روح وحدت، نشاط، امید و پیشرفت در آثار ارائه شده مشخص باشد.

ثقتی در مورد انتخاب زمان برگزاری بزرگترین رویداد هنری کشور در ایام فجر نیز گفت : هنر موهبتی خدادادی است و این انقلاب مگر با عنایت خداوند پیروز نمی شد؛ انقلاب نیز موهبت و هدیه ای الهی است.

وی با بیان اینکه تجلی آزادی در روح هنر است توضیح داد: هنرمند خود را از قید و بندها می‌رهاند تا اثری خلق کند و انقلاب اسلامی هم اینگونه از بند ظلم ها رهایی یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان تصریح کرد: مردم پرچم دار هنر هستند و روح و ذات انقلاب ما نیز بن مایه ای مردمی دارد. ماهیت اصلی انقلاب رویش افکار، اندیشه های نو و جدید و هنر هم رویش و تولدی دوباره است لذا باور دارم بنیانگذاران این جشنواره که آن را با فجر پیوند زده اند به این موارد توجه ویژه ای نشان داده اند.

در این آیین از ۲۴ نفر از منتخبان شهرستان‌ها در بخش‌های هنرهای تجسمی، نقاشی عکاسی و خوشنویسی، ۲۱ نفر از شرکت کنندگان رویداد هنری رافا (در بخش گرافیک) و ۲۰ نفر از شرکت کنندگان رویداد تجسم هنر (خوشنویسی) تجلیل شد.

در پانزدهمین دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر رشت ۱۰۰ هنرمند در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری، همزمان با پایتخت آثار هنری خود را از ۱۲ تا ۲۵ بهمن در سه سالن نمایشگاهی تالار مرکزی رشت در معرض دید عموم گذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha