تمرکززدایی جشنواره تجسمی فجر فرصت بروز استعدادهای ملی را فراهم کرد

تهران- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گیلان با اشاره به برگزاری بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در این استان گفت: گسترش جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سطح استان‌ها می‌تواند فرصتی برای شناسایی، معرفی و رشد استعدادهای هنرمندان جوان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، بخش «تجسم هنر» در بستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، امسال در سطح استان‌های کشور برگزار می‌شود تا سراسر ایران در این رویداد مهم هنری مشارکت داشته باشند.

همچنین این بخش زمینه‌ای را برای گردهم آمدن هنرمندان در کنار یکدیگر و به نمایش‌گذاشتن قابلیت‌های هنری‌شان فراهم می‌کند؛ قرار است تلاش هنرمندان در مراکز استان‌ها به صورت یک گالری بزرگ پراکنده به وسعت ایران به نمایش گذاشته شود و نشان دهد که هنر همواره نزد ایرانیان است.

استان گیلان امسال یکی از استان‌های میزبان پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و قرار است رشت، شهر باران و زیبایی در روند برگزاری جشنواره پذیرای آثار برجسته هنرمندان این استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: «تجسم هنر» به‌ عنوان بخش استانی پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران برگزار می‌شود.

رضا ثقتی گفت: این رویداد برای هنرمندان و مسئولان استانی دلنشین بوده و فرصتی است تا علاوه بر ارائه آثار هنری و تلاش برای ایجاد ارتباط میان مردم و هنر، توانایی‌های خود را نیز بسنجند که هنر استان در یک سال گذشته چه مسیری را طی کرده است.

وی افزود: استان گیلان سال گذشته نیز میزبان جشنواره هنرهای تجسمی فجر بوده و این بسیار خوب است که نگاه مدیریت فرهنگی کشور مبتنی بر تمرکززدایی از پایتخت باشد. با گسترش جشنواره در سراسر ایران، فضایی برای رشد و رصد استعدادهای جوان فراهم می‌شود.

تمرکززدایی جشنواره تجسمی فجر فرصت بروز استعدادهای ملی را فراهم کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: بسیاری از هنرمندانی که در نمایشگاه «تجسم هنر» هر استان فرصت حضور داشته‌اند، بخشی از جریان هنر روز ایران را به نام خود ثبت کرده‌ و نمایندگی می‌کنند.

ثقتی اظهارداشت: بر این اساس، بخش «تجسم هنر» برای هنرمندان همه استان‌ها به ‌ویژه هنرمندان استان گیلان فرصتی مغتنم است تا با رویکردی متعهدانه رویداد هنرهای تجسمی فجر را در شان نام ملی آن معنا کنند.

وی، سیاست اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان را در برگزاری بخش «تجسم هنر» پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، حمایت از هنرمندان متعهد استان و نمایش دستاوردهای آنان در زمینه هنرهای تجسمی به ویژه در رشته‌هایی همچون خوشنویسی، نگارگری و گرافیک عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: برای پیشبرد دقیق و حرفه‌ای جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان، یک مدیر هنری برای نمایشگاه «تجسم هنر» منصوب شده است؛ مهدی سجودی رئیس انجمن خوشنویسان گیلان با دقت و تلاش بهترین آثار را برای ارائه در نمایشگاه انتخاب کرده است و امیدوارم با توجه به تجربه و تعهد وی، شاهد برپایی هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه «تجسم هنر» در استان گیلان باشیم و به برگزاری شایسته‌تر آن در سال‌های آینده بیندیشیم.

مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پانزدهمین دوره جشنواره‌ هنرهای تجسمی فجر را بهمن ماه امسال با رویکرد هنر خلاق، وحدت‌بخش، امیدآفرین، هویت‌مند در قالب «هنر متعالی برای مردم» در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری با موضوع آزاد در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌کند.

این جشنواره به دبیرکلی سیدعباس میرهاشمی با نمایش آثار منتخب در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ استان‌ها (غیررقابتی) با همکاری مؤسسه‌ توسعه‌ هنرهای تجسمی معاصر و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha