استاندار هرمزگان: مدیریت بحران نیازمند تجهیزات و شیوه‌های نوین است

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، مدیریت بحران را نیازمند تجهیزات و شیوه های نوین دانست و گفت: در حوزه بحران باید از ساختاری ۲۴ ساعته استفاده شود که بتوان امدادرسانی مداوم را برنامه ریزی کرد.

به گزارش دریافتی شامگاه سه‌شنبه ایرنا، مهدی دوستی در همایش رویداد ملی مدیریت بحران اظهار کرد: یکی از الزامات مورد نیاز در حوزه مدیریت بحران، سگ‌های زنده یاب است اما خدمات آن‌ها کوتاه بوده و نمی‌توان ۲۴ ساعته در طول مدت بحران همچون سیل و زلزله از آن‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: در هنگام حوادث نیازمند سنسورهای حرارتی و حتی بحث پهبادها هستیم و با توجه به دانشی که در حوزه نظامی و دفاعی داریم باید از آن برای کمک به مدیریت بحران و ساخت تجهیزات مورد نیاز استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: تجهیزات بحران موجود در استان علاوه بر اینکه هنگام وقوع بحران کاربرد دارند اما سعی کردیم برای پیشگیری از بحران نیز از آن‌ها استفاده کنیم که در برخی موارد برای اصلاح برخی اشکالات از آن‌ها استفاده شده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که استان هرمزگان پیش از وقوع بلایای طبیعی انجام داد، بیمه منازل روستایی در سال ۱۴۰۰ بود که این موضوع کمک بسیار خوبی برای منازل آسیب دیده در پی حوادث بود.

دوستی گفت: این نوع بیمه باید در کشور به الگویی همه‌گیر تبدیل شود چرا که در هنگام حوادث می‌تواند موثر و کمک کننده باشد.

وی، تامین امنیت در هنگام بروز حوادث نظیر سیل و زلزله در ایران اسلامی را بسیار خوب ذکر کرد و یادآور شد: دنبال کردن اخبار حوادث در سایر مناطق نشان می‌دهد تامین امنیت توسط نیروی انتظامی پس از حوادث تا چه میزان خوب انجام می شود؛ نیروی انتظامی در هنگام بلایای طبیعی با تامین امنیت ۲۴ ساعته حافظ جان، مال و ناموس افراد حادثه دیده بوده و این مسئله قابل تقدیر است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: هرمزگان در حوادث اخیر طبیعی همچون سیل و زلزله تنها شاهد جان باختن ۶ نفر بوده که باتوجه به بزرگی حوادث نظیر زلزله‌های مهیب در غرب استان، عدد پایینی محسوب می‌شود.

دوستی اظهارکرد: این مساله نشان دهنده زحمات ۴۴ ساله انقلاب در حوزه عمران و آبادانی روستاها و بازسازی مناطق محروم است، در نمونه‌های مشابه حوادث اخیر قبل و بعد از انقلاب شاهد حجم بالای جان باختگان و خسارات به منازل مسکونی بودیم و باتوجه به روستاها پس از انقلاب اسلامی، حجم جان باختگان در حوادث اخیر کم است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با استفاده از تجهیزات نوین شیوه های مدیریت نوین، پیشگیری از بحران بتوان کشور را در جایگاه مناسبی در عرصه مدیریت بحران قرار گیرد.
استاندار هرمزگان از غرفه استان هرمزگان در رویداد ملی مدیریت بحران نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha