۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۴:۳۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85030734
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی رئیسان امارات و شورای حاکمیتی سودان

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۴:۳۷
کد خبر: 85030734
گفت وگوی رئیسان امارات و شورای حاکمیتی سودان

تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب گزارش دادند، «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در سفر به ابوظبی با رئیس امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان در قصر البحر در ابوظبی دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار دو طرف درباره روابط دوجانبه و همچنین همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف و راه‌های توسعه آن بحث و گفت وگو کردند.

در این دیدار همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه مشترک مورد بحث قرار گرفت.

رئیس شورای حاکمیتی سودان در این دیدار توضیحاتی را درباره تحولات اوضاع سیاسی این کشور پس از امضای توافقنامه چارچوب و تلاش‌های جاری برای تشکیل یک دولت مدنی که کشور را در دوره انتقالی هدایت کند، ارائه کرد.

عبدالفتاح البرهان روز سه‌شنبه در یک سفر رسمی که مدت آن اعلام نشده وارد امارات متحده عربی شد.

منابع رسانه‌ای دوشنبه ۱۴ آذرماه از امضای توافق چارچوب میان گروه‌های مدنی و شورای حاکمیتی نظامی سودان برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور خبر داده بودند.

خبرگزاری رسمی سودان در این باره اعلام کرد که این توافق که مبنای حل بحران سیاسی کنونی سودان قرار می‌گیرد، در خارطوم و با حضور مقامات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی میان گروه‌های مدنی و شورای حاکمیتی انتقالی سودان امضا شد.

این گروه‌ها بر سر یک دوره انتقالی ۲۴ ماهه توافق کردند که از زمان انتخاب نخست وزیر انتقالی آغاز خواهد شد. طبق توافق صورت گرفته، این قدرت انتقالی کاملا مدنی و دموکراتیک و بدون مشارکت نظامیان خواهد بود.

همچنین در این توافق آمده که نیروهای واکنش سریع باید در یک دوره زمانی معین با نیروهای مسلح سودان ادغام شده و هیچ گروه شبه نظامی در این کشور تشکیل نشود.

نشست امضای توافق سیاسی در سودان با حضور نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و اتحادیه اروپا برگزار شد.

توافق گروه‌های سودانی برای حل و فصل بحران سیاسی این کشور، استقبال طرف‌های بین‌المللی حاضر در این نشست و در رأس آنها نمایندگان آمریکا عربستان و امارات را به همراه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha