۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۳۱
کد خبر: 85030880
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۳ هزار تن گندم از استان مرکزی به دیگر نقاط کشور  ارسال شد

اراک - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۶۳ هزار تن گندم امسال از این استان به سایر استان‌های کشور ارسال شد.

«غلامرضا ملکی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارسال این محصول به سایر استان‌ها در راستای تامین نیاز سایر استان‌ها و واردات گندم برای افزایش کیفیت آرد و نان استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۹۶ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم گندم امسال به صورت تضمینی توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی از کشاورزان استان خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۷ مرکز در این مدت در شهرستان‌های مختلف استان وظیفه خرید و تحویل گندم کشاورزان را برعهده داشته و ۲۰ هزار نفر از گندمکاران استان امسال محصول خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تحویل دادند.

ملکی گفت: ۷۵ هزار تن گندم از ابتدای سال جاری تاکنون به این استان وارد شد.

وی ادامه داد: این میزان گندم در راستای مخلوط کردن با گندم تولیدی استان مرکزی و افزایش کیفیت آرد و نان با بهره‌گیری از حمل و نقل ریلی و جاده‌ای به این استان وارد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: محدودیتی در زمینه واردات گندم از سایر استان‌های کشور به استان مرکزی وجود ندارد و در صورت نیاز واردات این محصول برای افزایش کیفیت آرد و نان به استان وارد می شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha