مشکلات مالی تیم والیبال پاس گرگان و احتمال شکست اراده‌ها در پلی‌آف

گرگان - ایرنا - تیم والیبال پاس گرگان که از ابتدای لیگ برتر امسال با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می‌کرد با اراده کادر فنی و بازیکنان سهمیه حضور در مرحله پلی‌آف را با شایستگی به دست آورد اما حل‌نشدن این کمبودها می‌تواند نتایج نماینده گلستان در بازی‌های حساس و فشرده این مرحله را دستخوش تغییر کند.

به گزارش ایرنا، تیم والیبال پاس گرگان در دومین سال حضور خود در لیگ برتر با ترکیبی از بازیکنان جوان و بومی و همچنین تعدادی از سربازان، با کمترین اعتبار، نتایج خوبی به دست آورد که تجلی آن کسب مقام پنجم مرحله اول لیگ برتر در میان مدعیان پرهزینه و برخوردار از بازیکنان نامدار بود.

این تیم از ۲۶ بازی با ۱۵ پیروزی و ۱۱ باخت ۴۷ امتیاز کسب کرد و این شانس را دارد که با درخشش در پلی‌آف شگفتی خود را در لیگ برتر امسال تکمیل کرده و به‌عنوان تیمی که با بودجه اندک بسته شده قدرت اراده را بر پول ثابت کند.

سرمربی تیم پاس گرگان به ایرنا گفت: بازیکنان و کادر فنی تیم با وجود داشتن پیشنهاد مالی بهتر از تیم‌های دیگر هدفی جز حفظ آبروی والیبال گلستان نداشتند و به همین دلیل موفقیتی چشمگیر را رقم زدند.

عیسی سنگدوینی با اشاره به صعود تیم به مرحله پلی آف و شرایط حساس پاس گرگان افزود: درحال حاضر بازیکنانی که از ابتدای فصل با مشکلات عدیده ای درگیر بودند نیازمند حضور مسئولان و توجه آنان از لحاظ مادی و معنوی هستند و این موضوع می تواند انگیزه تیم را برای حضور قدرتمند در مسابقات پیش رو دوچندان کند.

وی در ادامه افزود: شورای شهر گرگان چندی قبل برای حمایت از تیم والیبال پاس گرگان اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی را در تصویب کرد که این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است.

سنگدوینی گفت: برخی تیم‌های لیگ برتر امسال بودجه‌ای بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال داشتند که مقایسه بودجه آن‌ها با نیاز مالی پاس گرگان نشانه دیگری از لیاقت از بالای بازیکنان و کادر فنی پاس گرگان است.

سرمربی تیم پاس گرگان بیان کرد: در مرحله پلی‌آف تیم ها استرس زیادی را متحمل می شوند و این موضوع در تیم پاس گرگان می تواند با حضور مسئولان و توجه آنان به بازیکنان به حداقل برسد تا بتوانیم در ۲ بازی مقابل هورسان رامسر که بصورت متمرکز در تهران برگزار می شود با کسب نتیجه مناسب از جایگاه والیبال گلستان دفاع کنیم.

سنگدوینی با اشاره به مشکلات تیم پاس گرگان افزود: دوام این شرایط و نبود منابع مالی که پاسخگوی نیازها باشد می تواند تیم مستعد، مدعی و قدرتمند پاس گرگان را در لیگ سال آینده ضعیف کند و این زنگ خطر باید از سوی مسوولان شنیده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: براساس قانون کمک مالی به تیم‌های حرفه‌ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان ممنوع است اما برای حمایت از تیم پاس گرگان سالن و پایگاه قهرمانی بصورت رایگان در اختیار این تیم قرار داده شده است.

قاسم برزمینی افزود: با توجه به روند رو به رشد تیم پاس گرگان بدنبال جذب حمایت خیرین برای تقویت روحی بازیکنان در مسابقات پیش‌رو هستیم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی گفت: موفقیت ورزشکاران از اولویت های این اداره کل است و در این راستا تا جایی که قانون اجازه دهد در خدمت بازیکنان و تیم ها خواهیم بود و هرجا منع قانونی وجود داشته باشد از مجاری قانونی به جهت کمک و ایجاد انگیزه وارد خواهیم شد.

رییس شورای شهر گرگان نیز درخصوص وعده کمک ۲۰ میلیارد ریالی این مجموعه به تیم والیبال پاس گرگان گفت: شورا و شهرداری گرگان در زمینه های فرهنگی و ورزشی فعالیت های مختلفی دارند و اعلام وعده کمک به این تیم با بررسی به شرایط مالی و نیاز پاس گرگان با موافقیت اعضا همراه شد و کمیته تطبیق نیز طی چند روز گذشته این مصوبه را تایید کرد.

ناصر گرزین در ادامه بیان کرد: این لایحه با طی مراحل قانونی درحال حاضر دراختیار شهرداری قرار گرفته و بطور حتم بخشی از این مبلغ براساس پیگیری های مسئولان تیم و مدارک هزینه های آن بزودی پرداخت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha