۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85030975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۹۰ درصد  تجهیزات پتروپالایش اصفهان در داخل کشور تولید می‌شود

اصفهان - ایرنا- عضو هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزات مورد استفاده در پتروپالایش اصفهان بومی سازی شده و تولید داخل است.

به گزارش ایرنا روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، احمد هاشمی با اشاره به حضور در چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش اظهار داشت: حمایت از تولید داخل بیش از یک دهه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد و این موضوع در هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امروز تحریم بر کشور سایه انداخته است و در این شرایط موفق به بومی سازی و تولید داخلی ۹۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان شدیم.
عضو هیات مدیره هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصریح کرد: امروز حتی یک گرم کاتالیست خارجی نیز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جدی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنعت نفت و پتروشیمی گفت: برای این موضوع ما شرکت مشعل پویا، زیر مجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان را راه‌اندازی کرده‌ایم و با انتقال دانش و فناوری نسبت به تولید ابزار دقیق، سامانه کنترل، تولید تجهیزات برق صنعتی و فست شارژرها اقدام کرده است.
هاشمی تاکید کرد: چشم انداز هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای سال ۱۴۰۵ تبدیل شدن به گروه صنعتی پتروپالایش اصفهان با بالاترین ضریب پیچیدگی منطقه برنامه‌ریزی شده و خام فروشی حذف و همه محصولات با نگاه صادرات محور تولید خواهد شد.
وی تصریح کرد: توسعه زنجیره ارزش در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در همه ابعاد برنامه ریزی شده که به دنبال تحقق آن میزان اشتغال این شرکت به ۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

شرکت پالایش نفت اصفهان (پالایشگاه اصفهان) فعالیت خود را از سال ۱۳۵۸ در زمینه پالایش نفت خام، تولید انواع فرآورده‌های نفتی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع پایین دستی آغاز کرد و نماد ۴۰ سال بالندگی پس از انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آید.

پالایشگاه اصفهان در زمان حاضر وظیفه تامین حدود ۲۳ درصد از سوخت کشور را به عهده دارد و علاوه بر این، تامین کننده اصلی خوراک صنایع بزرگ دیگر بوده و چند طرح بزرگ در جهت تولید سوخت مطابق با استانداردهای زیست محیطی و بهبود فراورده‌های اصلی اجرا کرده است.

بنزین و گازوییل از محصولات اصلی این شرکت به‌شمار می‌آیند که سوخت ۱۲ استان از جمله اصفهان را تامین می‌کند و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری برای افزایش میزان تولید و ارتقای کیفیت آنها مطابق با استانداردهای بین‌المللی و زیست محیطی و در جهت حفظ سلامت مردم انجام شده است.

چهارمین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، پالایش و پتروپالایش با مشارکت بانک صادرات ایران ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه در جزیره کیش در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha