زنبورداران مهابادی با بیش از ۴۰ هزار کندو به مناطق جنوب کوچ کردند +فیلم

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد گفت: زنبورداران این شهرستان برای زمستان گذرانی بیش از ۴۰ هزار کندو زنبور عسل را به مناطق گرمسیری جنوب کشور منتقل کردند.

مسعود عبداللهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال ۷۰ درصد زنبورداران این شهرستان با توجه به کاهش دما در منطقه به مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جنوب کشور از جمله بوشهر، هرمزگان و خوزستان رفتند.

وی ادامه داد: این زنبورداران برای استفاده از ظرفیت گلدهی گیاهان و باغات و نیز دور ماندن از سرمای شدید و احتمال تلفات کلنی‌ها، به مناطق دیگر کشور کوچ کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران مهاباد اظهار کرد: زنبورداران این شهرستان از اوایل فصل بهار با مساعد شدن وضعیت آب و هوا به مناطق ییلاقی این شهرستان باز می‌گردند.

عبداللهی یادآور شد: امسال بیش از ۷۰۰ تُن عسل توسط زنبورداران این شهرستان تولید شده که این مقدار نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در سرشماری امسال زنبورستان‌های این شهرستان، ۶۰ هزار کندوی سنتی و مدرن شمارش شد که از این تعداد، چهار هزار کندو سنتی و ۵۶ هزار کندو نیز مدرن بود.

عبدالهی گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ نفر در این شهرستان که عضو تعاونی زنبورداران مهاباد هستند به صورت مستقیم به زنبورداری اشتغال دارند و عسل تولید شده این شهرستان به عنوان یک برند شناخته شده در بازارهای داخلی و خارجی خریداران خوبی دارد.

مهاباد یکی از مراکز مهم تولید عسل مرغوب و باکیفیت در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha