۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85031080
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

علت مرگ زرافه‌های باغ وحش صفادشت کهولت سن نیست

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85031080
علت مرگ زرافه‌های باغ وحش صفادشت کهولت سن نیست

ملارد - ایرنا - رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تایید تلف شدن ۲ راس زرافه در باغ وحش صفادشت، گفت: علت مرگ این ۲ حیوان کهولت سن نیست و کارشناسان دامپزشکی علت را به زودی اعلام خواهند کرد.

محمد کرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن رد کهولت سن این زرافه های اظهار داشت: جابجایی و انتقال زرافه ها به دلیل وزن و قد بلندی که دارند تا یکسالگی امکان پذیر است و بنابراین، زرافه های نگهداری شده در صفادشت به هنگام مرگ نهایت پنج سال داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ راس زرافه باغ وحش صفادشت یکی در شهریور و دیگری دی ماه امسال فوت می شوند که این ۲ حیوان سال ۹۷ به کشور وارد شده بودند.

این مسئول در مورد علت مرگ این ۲ زرافه هم افزود: این موضوع در دست بررسی کارشناسان دامپزشکی است و به زودی و احتمال هفته آینده جلسه ای با آنها در مورد علت تلف شدن این ۲ حیوان خواهیم داشت.

کرمی با بیان اینکه هر ۲ زرافه باغ وحش صفا دشت ماده بودند، خاطرنشان کرد: ۲۵ سال عمر مفید این حیوان است و کهولت سن این زرافه ها صحت ندارد.

۳ زرافه (یک نر و ۲ ماده) سال ۹۷ از خارج از کشور به باغ وحش صفادشت منتقل شدند که زرافه نر در چند ماه اول تلف شد؛ دومین زرافه که ماده بود در اواخر شهریور ۱۴۰۱ و دی ماه هم زرافه سوم در این باغ وحش تلف شده است.

البته پیش از این و در سال ۱۴۰۰ هم سه گورخر آفریقایی شامل ۲ماده و یک نر که از کشور هلند خریداری شد و به مسئولان باغ وحش صفادشت تحویل شدند که متاسفانه گورخر نر ۱۲ اردیبهشت تلف شد.

شهرستان ملارد دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت است که در جنوب غرب استان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha