رگبار باران اواخر هفته ، نیمه شمالی و مناطق مرکزی فارس را فرا می گیرد + فیلم

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان فارس با اعلام سطح  نارنجی نسبت به رگبار بارانٰ،  رعد برق ‌و وزش باد شدید به ویژِه در مناطق نیمه شمالی و مرکزی استان فارس هشدار داد.

مدیر کل هواشناسی فارس روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا،گفت:‌ این سامانه جدید بارشی از امروز چهارشنبه نیمه شمالی و شرقی ‌و مناطق مرکزی به ویژه شهرستان های اقلید، آباده و سپیدان را در بر می گیرد.

مسعود حقیقت ادامه داد:‌ همچنین این سامانه رگباری برای پنجشنبه ۲۷ بهمن در نیمه شمالی و شرقی ٰ مناطق مرکزی به ویژه شهرستان های اقلید، آباده و سپیدان نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعیه سطح نارنجی روز جمعه ۲۸ بهمن بارش در نیمه شمالی و مناطق مرکز ی گزارش شده است.

فیلم آبشار نی ریز

لغزندگی و آبگرفتگی معابر

حقیقت گفت: اثر مخاطره همچون لغزندگی و آبگرفتگی برخی از معابر و جاده ها ٰ‌احتمال انسداد برخی راه های روستایی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها، امکان خسارت به بخش کشاورزی ،‌ سقوط اشیا بدون مهار از ارتفاعات، ٰ‌امکان خسارت به سازه های موقت و شکستن برخی درختان کهن سال، ٰ‌احتمال گسترش گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

پرهیز از سفر های بین شهری

مدیر کل هواشناسی ادامه داد:‌ پرهیز از سفر های بین شهری در نیمه شمالی استان فارس و احتیاط در تردد جاده ای در مناطق مرکزی ،آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پرهیز از توقف خود روها در کنار سازه های نیمه کاره و درختان نیز توصیه می شود.

به گزارش ایرنا پیشتر اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد نسبت به بارش برف و باران در مناطقی از شمال، شمال غرب و بارندگی در نقاطی از مرکز استان همراه با وزش شدید باد و رعد و برق از یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تا چهارشنبه ۲۶ همین ماه در استان فارس هشدار داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha