۹۵ درصد شکایات واصله در سامانه صمت آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در یکسال گذشته (بهمن پارسال تا بهمن امسال) ۹۵ درصد از شکایات واصله به ستاد خبری صمت (۱۲۴) در این استان مورد رسیدگی قرار گرفت و پنج درصد مابقی نیز در دست بررسی است.

به گزارش ایرنا، عبدالحمید سرتیپی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در این مدت سه هزار و ۸۷۸ فقره شکایات مردمی به سامانه پاسخگویی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی واصل شده است، اظهار کرد: پس از بررسی و رسیدگی در ۳۶۰ مورد از شکایات واصله تخلفات صنفی محرز و منجر به تشکیل پرونده شد و ۲ هزار و ۸۹۷ مورد نیز عدم احراز تخلف بوده است.

سرتیپی افزود: در بازه زمانی یاد شده، ۱۵۵ هزار و ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان به عمل آمده است که منتهی به تشکیل ۱۳ هزار و ۷۱۴ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش هفت هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال شد البته این موارد جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی یکسال گذشته علاوه بر بازرسی‌های روزمره، طرح‌های ویژه نظارتی همچون عید نوروز، ماه مبارک رمضان، بازگشایی مدارس و اربعین حسینی نیز در این استان به مرحله اجرا در آمده است.

سرتیپی اضافه کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی از سوی واحدهای صنفی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و غیره از جمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم فروش کالا، قاچاق، احتکار و غیره موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ بصورت تماس تلفنی و یا مکتوب با واحد بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha