۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85031287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: برگزاری اجلاس استانی نماز هدفمندتر باشد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان بر لزوم تشکیل اتاق فکر برای برگزاری اجلاس استانی نماز تاکید کرد و گفت: این اجلاس باید هدفمندتر برگزار شود و برای مردم به ویژه نسل جوان، جذابیت داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید نگاه عملگرایانه‌ و هدفمندتری به برگزاری اجلاس استانی نماز داشته باشیم و روی جامعه مخاطب هدف‌گذاری کرد، یعنی ببینیم مخاطب ما کیست.

وی بر ضرورت انجام پژوهش برای شناخت بهتر جامعه تاکید کرد و افزود: در قالب یک اجلاسیه نمی‌توان به طور کامل در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز موفق شد اما می‌توان با کاری هدف‌گذاری شده و جذاب، به جامعه تلنگری وارد کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها نباید موازی هم و بدون تاثیرگذاری باشد، ادامه داد: معتقدم برگزاری اجلاس نه هدف بلکه ابزاری برای ترویج نماز در جامعه است که تاثیرگذاری آن نیاز به هم اندیشی دارد.

زارعی کوشا تاکید کرد: برای تاثیرگذاری چنین اجلاس‌هایی باید شاخت بیشتری از مردم داشت و نقاط ضعف و قوت جامعه را بررسی کرد.

ترویج فرهنگ نماز در جامعه ضروری است

امام جمعه سنندج هم با بیان اینکه آنچنان که شایسته است به اقامه نماز اهمیت داده نمی‌شود، اظهار کرد: خداوند در ۸۳ آیه قرآن به نماز اشاره کرده است که نشان از اهمیت این فریضه در دین اسلام دارد.

ماموستا فایق رستمی نماز را برای روح و جسم انسان ایماندار بسیار سودمند دانست و ادامه داد: سعادت جامعه در گرو توجه به مبانی دینی به ویژه نماز است، بنابراین ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه به ویژه میان قشر نوجوان و جوان، ضروری است.

برگزاری اجلاس استانی نماز در هفتم اسفند

مدیر ستاد اقامه نماز کردستان هم در این نشست به تاکید رهبری مبنی بر لزوم برگزاری تشکیل اجلاس استانی نماز اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است اجلاس ذکر شده با استناد بر اسناد بالادستی، هفتم اسفند برگزار شود.

اکبر عظیمی هدف از برگزاری این اجلاس را تبیین پیام رهبری به اجلاس بیست و نهم کشوری نماز، فضاسازی در سطح استان به منظور جلب توجه اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان به اهمیت نماز، یادآوری به مسئولان در خصوص اقامه نماز و تجلیل از فعالان ترویج نماز عنوان کرد.

وی به برگزاری جشنواره فجر تا فجر اشاره کرد و یادآور شد: ۵۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است و پیشنهاد می‌کنم اسفند ماه آیین اختتامیه آن برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هم بر تلاش و همکاری با ستاد اقامه نماز با هدف برگزاری هر چه بهتر اجلاس استانی نماز در اسفندماه تاکید کرد.

رییس حوزه هنری کردستان هم خواستار تحلیل کارشناسی کاهش توجه جوانان به اقامه نماز و لزوم ایراد سخنرانی و خطبه‌های نماز جمعه به صورت هنرمندانه و جذاب برای نسل جوان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha