جشنواره‌های "نامه مهر و گنبد کبوتران" با معرفی برگزیدگان در مشهد پایان یافت

مشهد-ایرنا- نخستین جشنواره‌های کشوری "نامه مهر" و گنبد کبوتران" ویژه کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه با معرفی نفرات برتر در مشهد پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا افزود: در قالب این ۲ جشنواره که مهرواره به آن اطلاق می شود، تلاش شده است تا با هدف فعالیت فرهنگی از هنر نگارش و نویسندگی کودکان و نوجوانان بهره گرفته شود.

ابراهیم زره ساز ادامه داد: در بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعضا با نگارش مطلب و نامه با مربیان خود در ارتباط هستند و در همین قالب ۲ جشنواره برنامه ریزی و از سال گذشته به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در برنامه مشترکی با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) مهرواره نامه مهر طراحی شد که در این قالب از طرف همجواران امام رضا(ع) نامه‌ای خطاب به سایر کودکان نگارش شد، بیان کرد: این نامه‌ها به دست مربیان کانون در سراسر کشور رسید تا برای اعضای کودک کانون ارسال شود.

جشنواره‌های کشوری "نامه مهر و گنبد کبوتران" ویژه کودکان در مشهد برگزار شد

زره ساز گفت: در کل کشور سه هزار کودک عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ۲۵۰ نامه‌ ارسالی پاسخ دادند که هشت نامه برتر در این قالب برگزیده شد.

وی خاطر نشان کرد: در جشنواره دیگری با نام گنبد کبوتران توسط اعضای نوجوان کانون، داستانکی با ۲۶۰ کلمه نگاشته شد که ۳۵۰ نفر در آن شرکت کردند که در این جشنواره نیز هشت نفر برگزیده شدند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به رقابت نزدیک شرکت‌کنندگان قرار شد در بستر شبکه شاد آثار شرکت کننده امروز به قضاوت و قرعه کشی آنلاین گذاشته شود و بدین طریق برگزیدگان معرفی شدند.

هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی دارای ۵۰ هزار عضو ۶ تا ۱۷ سال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha