۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 2506
کد خبر: 85031653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور تکواندوکاران ایران در گرنداسلم؛ مسیری برای رسیدن به المپیک

تهران- ایرنا- تکواندوکاران ایران در دو بخش آقایان و بانوان در مسابقات مقدماتی گرنداسلم شرکت می‌کنند تا در صورت موفقیت، جواز حضور در مرحله نهایی این رویداد را به دست آوردند.

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا، فدراسیون جهانی تکواندو با انتشار برنامه رقابت‌های انتخابی گرند اسلم، از برگزاری قطعی این مسابقات در فروردین ۱۴۰۲ به میزبانی چین خبر داد.

رقابت‌های گرند اسلم یکی از مسیرهای کسب سهمیه المپیک است که نفرات اول رنکینگ اختصاصی آن به صورت مستقیم سهمیه حضور در المپیک را کسب خواهند کرد. بر همین اساس فدراسیون جهانی ۲ مرحله از این مسابقات را برنامه‌ریزی کرده که نفرات برتر در مجموع دو مرحله، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دریافت می‌کنند.

طبق اعلام WT مرحله نخست این مسابقات که در سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده بود، ۱۳ و ۱۴ فروردین سال آتی به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار خواهد شد.

برای حضور در این مسابقات علاوه بر آنها که از مسابقات جهانی و گرندپری سهمیه کسب کرده‌اند، سایر نفرات باید ابتدا در رقابت‌های انتخابی شرکت کنند. مسابقاتی که ۱۰ و ۱۱ فروردین برگزار خواهد شد. بر همین اساس، تیم ملی کشورمان در هر دو گروه بانوان و آقایان باید در مسابقات مقدماتی حضور یابد.

مطابق با برنامه اعلام شده رقابت‌های اوزان ۴۹-، ۶۷، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم، ۱۰ فروردین و مبارزات اوزان ۵۷-، ۶۷+، ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم، ۱۱ فروردین برگزار خواهد شد. نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در مسابقات گرند اسلم که پس از یک روز استراحت آغاز می‌شود را پیدا می‌کنند.

در خصوص تعداد و نفرات اعزامی تیم‌های ملی کشورمان به این رقابت‌ها به زودی تصمیم‌گیری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha