۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۵۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85031754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل در پی اختصاص ۵.۶ میلیارد دلار برای کمک به جنگ‌زدگان اوکراینی

نیویورک – ایرنا- دفتر سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این نهاد بین المللی به دنبال اختصاص ۵.۶ میلیارد دلار برای کمک به جنگ‌زدگان در اوکراین است.

به گزارش ایرنا، دفتر سخنگوی سازمان ملل روز چهراشنبه به وقت محلی اعلام کرد: در حالی که جنگ تمام عیار در اوکراین وارد دومین سال خود می شود، دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد امروز درخواستی ۵.۶ میلیارد دلاری برای کاهش مصائب میلیون ها نفر از مردم آسیب دیده در اوکراین مطرح کردند.

این طرح بیش از ۶۵۰ شریک را گرد هم می آورد که اکثر آنها سازمان های اوکراینی هستند. ۳.۹ میلیارد دلار از طریق ارائه غذا، مراقبت های بهداشتی، پول نقد و سایر اقدامات به به ۱۱.۱ میلیون نفر در اوکراین کمک می کنند.

بر اساس این گزارش، وضعیت بشردوستانه در اوکراین از سال ۲۰۲۲ وخیم تر شده است. جنگ ویرانی های گسترده ای را به دنبال داشته به طوری که حدود ۴۰ درصد از جمعیت اوکراین اکنون به کمک های بشردوستانه و حفاظت نیاز دارند. این جنگ همچنین بسیاری را مجبور به فرار از اوکراین کرده است که منجر به بحران انسانی کم سابقه در اروپا شده است.

مارتین گریفیتس ، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، گفت: تقریباً یک سال پس از جنگ میان روسیه و اوکراین، درگیری ها همچنان باعث مرگ، ویرانی و آوارگی روزانه و در مقیاسی خیره‌کننده می‌شود.

این مقام سازمان ملل افزود: ما همچنان کمک به افراد نیازمند و حمایت از مقامات محلی و سازمان های جامعه مدنی را ادامه خواهیم داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) آنچه را که «عملیات ویژه» توصیف کرد، علیه اوکراین به راه انداخت و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و غرب در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha