۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85031823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد شرکت کنندگان در مسابقات ورزشی کارکنان دولت زنجان ۱۰۳ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: امسال در مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان، ۱۱۲ تیم ثبت نام کردند که این تعداد در سال گذشته ۵۵ تیم بود و رشد بالای ۱۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان شامگاه چهارشنبه در اختتامیه مسابقات ورزشی کارکنان دولت در استان با بیان اینکه این مسابقات در استان به نحو مطلوب برگزار شد، افزود: امسال از هیچ دستگاه اجرایی هزینه حضور در مسابقات ورزشی کارکنان دولت را دریافت نکردیم و همین امر موجب افزایش استقبال ورزشکاران شد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات در ۶ رشته بخش مردان و زنان برگزار شد، اظهار داشت: برای اولین بار این مسابقات به صورت سامانه ای ثبت شد و زنجان جزو استان هایی بود که وضعیت خوبی در این خصوص داشت.

بازرگان افزود: در بخش انفرادی نیز ۱۹۵ نفر ثبت نام کردند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۵۸ نفر بود که رشد قابل توجهی دارد.

وی یادآور شد: این مسابقات از دوم تا ۱۱ بهمن به مدت ۱۰ روز و با مشارکت ۲۸ دستگاه اجرایی برگزار شد و در برگزاری مطلوب آن، دانشگاه‌های زنجان و پیام نور نقش بسزایی در اختصاص فضا و امکانات ورزشی داشتند.

این مسوول همچنین از دستگاه هایی اجرایی استان خواست به ظرفیت ماده ۵۳ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت توجه داشته باشند که طبق آن، دستگاه های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی یک درصد از بودجه خود را به امر مهم ورزش اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت: کارکنان دولت در جوامع کنونی به دلیل گسترش زندگی ماشینی به طور معمول پشت میزنشین هستند و این موضوع موجب بروز بیماری ها در این قشر از جامعه شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا در تیر سال ۷۶، آیین نامه چگونگی توسعه ورزش کارکنان دولت در ۱۶ ماده توسط معاون رییس جمهور وقت ابلاغ و بر نحوه فعالیت های ورزشی کارکنان دولت تاکید شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فعالیت های ورزشی کارکنان دولت خارج از وقت اداری رخ می دهد اما در این آیین نامه اشاره شده که در مواقع ضروری بنا به تشخص مدیر می توان شرایطی را فراهم کرد تا کارکنان در مسابقات حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه این موضوع مهم در برخی از دستگاه‌های اجرایی استان مغفول مانده است، گفت: انتظار بر این است همکاری بیشتری در این زمینه باشد چون آیین‌نامه یاد شده ظرفیتی برای ایجاد فعالیت های ورزشی به ویژه در حوزه همگانی محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha