مشهد به لحاظ روزهای پاک و سالم سومین کلانشهر کشور شد

مشهد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کلانشهر مشهد از نظر تعداد روزهای پاک و سالم از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، سومین کلانشهر کشور اعلام شده است.

مهدی اله‌پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات مرکز پایش سازمان محط زیست کشور از مجموع هشت کلانشهر کشور، مشهد با ۲۳۳ روز هوای پاک و قابل قبول، پس از شهرهای تبریز با ۲۷۸ روز و شیراز با ۲۶۶ رتبه سوم را دارد.

وی بیان کرد:بر اساس همین اطلاعات مشهد از نظر تعداد روزهای ناسالم برای گروههای حساس بعد از کلانشهرهای اهواز، کرج، اصفهان، تهران و اراک رتبه ششم را با ۸۲ روز هوای ناسالم در این بخش دارد.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: بنابراین وضعیت آلاینده های جوی محیط زیست در کلانشهر مشهد نسبت به سایر کلانشهرها از حیث تعداد منابع ثابت و متحرک وضعیت و جایگاه نسبتا مطلوبی دارد.

وی تاکید کرد: تلاش محیط زیست استان و سایر دستگاه‌های مرتبط، دستیابی به وضعیت هوای سالم برای تمام شهروندان است.

اله پور گفت: از ابتدای امسال تا ۲۲ دی ماه، شهروندان مشهدی ۳۸ روز هوای پاک را تنفس کردند، در حالیکه این تعداد در مدت مشابه پارسال ۳۰ روز بود.

وی با اشاره به کاهش شمار روزهای دارای هوای سالم طی این مدت ادامه داد: در ۲۹۸ روز گذشته از سال جاری مردم مشهد ۲۱۲ روز هوای سالم، ۳۸ روز هوای پاک و ۴۸ روز هوای ناسالم برای افراد حساس را تجربه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha