آیین شهادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- آیین روز شهادت امام موسی کاظم (ع) روز پنجشنبه با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران رضوی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی طی سخنانی در این مراسم با اشاره به ویژگیهای امام موسی کاظم (ع) و مبارزات ایشان در دوران زندگی اش گفت: پروردگار متعال محور رسالت تمامی پیامبران را در همه دوران ها ۲ محور ترویج بندگی و عبودیت خویش و همچنین طاغوت زدایی و طاغوت ستیزی معرفی کرده است.

آیت‌الله سید احمد علم الهدی افزود: مظالمی که در طول تاریخ بر ائمه وارد شده است بر حسب یک سلسله ارتباطات و مسائل شخصی آنان نبوده بلکه این مظالم حرکت هایی از سوی دشمنان اسلام برای تثبیت دولت و قدرت خود بوده که بر پیامبران و امامان روا داشتند.

به گفته وی، این مظالم یکسان نبوده و برخی از آن ها بسیار دلخراش بوده و نهایت آن به شهادت رساندن ائمه به دلیل تقابل آنان با طاغوت ستیزی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد: در احادیث و روایت ذکر شده است که امام موسی کاظم(ع) در بین شیعه و غیر شیعه به عنوان "عبدالصالح" معروف بودند، چرا که از دوران کودکی و طفولیت به نماز و عبادت پروردگار می پرداخته است.

به گزارش ایرنا، همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم،بیان احکام، مداحی توسط مداح ذاکر اهل بیت(ع)، مرثیه‌سرایی و عزاداری همراه با سخنرانی و روضه خوانی، قرائت زیارت امام کاظم(ع) از ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بود.

حرم امام موسی کاظم(ع) و حرم نوه‌اش امام جواد(ع) در بغداد، به حرم کاظمین شهرت دارد و زیارتگاه مسلمانان به‌ ویژه شیعیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha