جاده درگز-قوچان بر اثر بارشهای اخیر چهار نوبت مسدود و بازگشایی شد

مشهد-ایرنا- راهداری خراسان رضوی اعلام کرد: جاده کوهستانی درگز-قوچان که ظهر امروز پنجشنبه در اثر ریزش بهمن مسدود شده بود، ساعتی پیش بازگشایی شد تا طی ۴۸ ساعت گذشته این جاده ترانزیتی برای چهارمین بار بازگشایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیروز ۲۶ بهمن ماه جاده درگز-قوچان در اثر برف و کولاک مسدود اعلام شد و تا پیش از ظهر همان روز نیز بازگشایی شد.

این در حالی است که دوباره حوالی ساعت ۲۰ چهارشنبه این جاده کوهستانی بر اثر شدت برف و کولاک بسته اعلام شد و در نهایت حوالی ۹ صبح پنجشنبه و پس از ۱۲ ساعت بازگشایی شد.

ریزش بهمن حوالی ۱۲ ظهر امروز نیز موجب انسداد جاده درگز-قوچان برای سومین بار شد اما کمتر از یک ساعت این مسیر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

همچنین دقایقی بعد دوباره وقوع بهمن از نقطه ای دیگر تردد در این مسیر ترانزینی را ناممکن کرد که ساعتی قبل این مسیر نیز با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان درگز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: حادثه وقوع بهمن در محدوده گردنه تیوان و ۷۵ کیلومتری شهر درگز و پنج کیلومتری راهدارخانه تیوان روی داده است.

هاشم بهمن یار افزود: وقوع بهمن دوم در فاصله حدود یک کیلومتری بهمن نخست روی داده و خوشبختانه هر دو حادثه تلفات جانی و خسارت نداشته اند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۲ دستگاه خودروی سبک و چهار دستگاه خودروی سنگین شامل لودر، گریدر، برف خور و یک دستگاه کامیون ۱۰ چرخ شن و نمک پاش در عملیات بازگشایی این مسیر از بهمن مشارکت داشته اند.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

گردنه تیوان در ۷۰ کیلومتری غرب شهر درگز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha