۶۰ میلیارد تومان به حوزه میراث فرهنگی آذربایجان غربی اختصاص یافت
عکس تزیینی است

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری آذربایجان غربی گفت: ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ به طرح‌های اشتغالزایی حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، مرتضی صفری پنجشنبه شب در گفت وگوی خبری در مهاباد اظهار کرد: تسهیلات کم بهره از محل تبصره ۱۶ ابلاغ و به طرح‌های سرمایه گذاری حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی از جمله بومگردی، اقامتگاه، کارگاه‌های صنایع دستی و سایر رسته‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: متقاضیان طرح‌های اشتغالزایی با ثبت درخواست دریافت تسهیلات در سامانه مربوطه و مراجعه به ادارات شهرستانی برای تکمیل پرونده خود اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: اعتبارت کم بهره تبصره ۱۶ با حمایت مقام عالی استان در راستای کمک به اشتغالزایی و ایجاد فرصت‌های کسب و کار در نظر گرفته شده است.

صفری اضافه کرد: امسال همچنین بیش از ۵۱۱ طرح از محل تسهیلات مربوط به تبصره ۱۸ به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که از این تعداد، ۴۷۶ طرح پذیرش و تشکیل پرونده شده و برای ۲۹۲ طرح از آن، ۲۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و برای ۳۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی گلیم بافی، معرق، منبت، مشبک، سفالگری، لباس اقوام محلی و توسعه کارگاه‌های صنایع دستی را از جمله مواردی عنوان کرد که تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی مهد تولید صنایع دستی فاخری نظیر منبت کاری، ریزه کاری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع دستی فلزی، معرق کاری، کنده کاری، چاروق بافی، نقاشی روی شیشه، محصولات چرمی و سراجی سنتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha