۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 85032868
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک ۷۰ میلیون دلاری قطر به زلزله زدگان ترکیه و سوریه

تهران-ایرنا- ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر از کمک ۷۰ میلیون دلاری دوحه به زلزله زدگان ترکیه و سوریه خبر داد .

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی با بیان اینکه حجم کمک های بشردوستانه قطر به زلزله زدگان ترکیه و شمال سوریه حدود ۲۵۳ میلیون ریال (حدود ۷۰ میلیون دلار) شامل کمک های غذایی، پزشکی و غیره است، تصریح کرد: دوحه همزمان پیگیر نیازهای میدانی برای مشارکت در تلاش های امداد و نجات و کاهش درد و رنج آسیب دیدگان از این زلزله است.

این مقام قطری خاطرنشان کرد: کمپین کمک به زلزله زدگان با عنوان "کمک و پشتیبانی " طی یک شب ، موفق به جمع آوری ۱۶۸ میلیون ریال قطری کمک شد که ۵۰ میلیون ریال از این مبلغ از سوی امیر قطر اهدا شده است .

الانصاری گفت: ۳۰ پرواز پل هوایی نیز تا کنون بیش از ۶۰۰ تن کمک های غذایی، پزشکی و بشردوستانه را به مناطق زلزله زده منتقل کرده اند.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ واحد مسکونی سیار از مجموع ۱۰ هزار واحد درنظر گرفته شده برای کمک به زلزله زدگان تاکنون ارسال شده و در حال برنامه ریزی برای حمل و تحویل آنها به بنادر ترکیه هستیم .

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر خاطرنشان کرد: وجود مشکلات لجستیکی برای دسترسی به برخی مناطق زلزله زده در شمال سوریه مانع کمک رسانی می شود ولی قطر تا حد امکان برای امدادرسانی و کاهش آلام آسیب دیدگان تلاش می کند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه گذشته (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جست و جو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

در پی این زلزله، اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک هفته عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

بسیاری از کشورهای جهان در پیام‌هایی با دولت و ملت‌های ترکیه و سوریه ابراز همدردی و همبستگی کردند.

در جریان این زلزله مرگبار که تاکنون بیش از ۴۱ هزار کشته برجای گذشته، بالغ بر یک میلیون نفر در ترکیه بی‌خانمان شده‌اند و گفته می‌شود این رقم در سوریه بالاتر است.

کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی همچنان در جریان است و کانون این کمک‌ها از عملیات امداد و نجات رفته رفته به سوی مراقبت‌های روانی و فراهم کردن پناهگاه برای زلزله‌زدگان تغییر می‌کند.

در این میان یکی از تفاوت های ارسال کمک های بین المللی به دو کشور زلزله زده ترکیه و سوریه است؛ در حالی که بسیاری از کشورهای غربی و مدعی بشردوستی کمک های خود را روانه ترکیه کرده اند، سوریه به خاطر تحریم هایی که به تازگی به صورت موقت لغو شده است، موفق به دریافت کمک از کشورهای دوست نظیر ایران، روسیه ، چین، ونزوئلا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha