استاندار: شرکت‌های اختصاصی هوایی و ریلی در استان یزد راه‌اندازی می‌شود

یزد - ایرنا- استاندار یزد گفت: حمل و نقل هوایی و ریلی دو زیرساخت اساسی در حوزه توسعه گردشگری و از مهمترین مطالبات فعالان این حوزه در استان است که در دولت مردمی سیزدهم، این آرزوی دیرینه یزدی‌ها اجرایی خواهد شد.

"مهران فاطمی" جمعه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: در حمل و نقل هوایی و ریلی با وجود تلاش های بسیار زیادی که انجام شده بود، برنامه های استان در این حوزه ها به نتیجه نرسیده بود.

وی ادامه داد: پیگیری های مستمر برای تاسیس شرکت پروازی در طول یک سال اخیر انجام شد و در این دوره با حمایت بخش خصوصی استان به ویژه مجموعه صنعتی و معدنی چادرملو و مشارکت با یکی از بهترین شرکت های پروازی کشور، موفق به راه اندازی شرکت پروازی تحت عنوان «یزد ایر» در استان شدیم.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری برای راه اندازی این شرکت قریب به هزار میلیارد تومان است و امشب مصادف با شب مبعث پیامبر اکرم (ص)، این شرکت به صورت رسمی افتتاح و اولین هواپیما نیز در فرودگاه شهید صدوقی یزد به زمین خواهد نشست.

استاندار یزد دیگر پروژه بزرگ مورد پیگیری استان را راه اندازی «شرکت حمل و نقل ریلی» برشمرد و گفت: یکی از مزیت های بزرگ استان، قرارگیری در ۵ راه ریلی کشور است لذا با توجه به آمار بالای مسافرین و گردشگران و حجم بالای بار، بخصوص در شهرستان بافق، تاسیس این شرکت در دستور کار قرار گرفت.

فاطمی ادامه داد: رایزنی های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی در راستای راه اندازی شرکت انجام شده و به منظور راه اندازی این شرکت ریلی، کنسرسیومی از صنایع بزرگ استان تشکیل و موضوعات مربوط به آن دنبال می شود.

استاندار یزد گفت: امیدواریم با پیگیری انجام شده در بهمن ماه سال آینده شاهد افتتاح شرکت حمل و نقل ریلی یزد نیز باشیم و مردم عزیز دارالعباده و دارالعلم یزد علاوه بر خدمات فرودگاهی از این خدمات ریلی نیز بهره مند شوند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha