۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85033203
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

سه خانه فرهنگ ویژه ۸۵ رشته و بیش از ۳ هزار مخاطب فرهنگی در ملارد فعال است

ملارد - ایرنا - مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری ملارد با تبریک روز بیست و هفتم ماه رجب و عید مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: سه خانه فرهنگ ویژه ۸۵ رشته و بیش از ۳ هزار مخاطب فرهنگی در ملارد فعال است.

به گزارش ایرنا ، اکرم چراغی در جلسه دستگاههای فرهنگی و شورای اسلامی شهر ملارد با اصحاب رسانه در خصوص فعالیت های فرهنگی اجتماعی و ورزشی اظهار داشت: در حال حاضر ۷ سالن ورزشی در سطح شهرستان فعال است؛ یکی از اقدامات زیبا براساس پیشنهادات اعضای کمیسیون فرهنگی و شهرداری، خارج کردن باشگاههای ورزشی از دست پیمانکاران بوده است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری ملارد افزود: پس از این سالن های ورزشی توسط خودمان مدیریت می شود؛ با توجه به مشکلاتی که در گذشته در ارتباط با فعالیت پیکانکاران وجود داشت با پیشنهادات ریاست محترم کمیسیون فرهنگی این سالن ها را خودمان اداره می‌کنیم.

سه خانه فرهنگ ویژه ۸۵ رشته و بیش از ۳ هزار مخاطب فرهنگی در ملارد فعال است

وی بیان کرد: در این راستا پس از اتمام قراردادهای پیمانکاران، همه سالن های ورزشی را برگرداندیم که سه سالن در اختیار ستاد کرونا بود و این سه سوله ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دچار خساراتی شده بود.

چراغی عنوان کرد: این سوله ها در حال تعمیر است و در سال ۱۴۰۲ تمام سالن ها توسط خودمان در اختیار مردم قرار می گیرد و با حضور مدیر ورزش و اساتید اداره می شود.

وی در مورد اقدامات در حوزه ورزش همگانی در بوستان ها و پارک های بانوان تصریح کرد: سه پارک بانوان در سطح شهرستان در خصوص انجام ورزش صبحگاهی به طور مستمر فعال است.

در پارک های سطح شهر نیز توسط مربیان ورزشی که با آنها قرارداد بسته ایم صبح ها ورزش صبحگاهی در جهت نشاط اجتماعی و پویایی برگزار می شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: همچنین پیشکسوتان حوزه ورزش را پای کار آورده ایم و قراردادهایی منعقد شد و در پارک های سطح شهر نیز ورزش صبحگاهی برقرار است. طبق نظر شورای اسلامی شهر و شهردار ورزش های همگانی به طور جدی دنبال می شود که غالب ورزش ها به صورت پیاده روی و دوچرخه سواری است، همچنین حمایت از ورزشکاران و قهرمانان نیز صورت می گیرد.

سه خانه فرهنگ ویژه ۸۵ رشته و بیش از ۳ هزار مخاطب فرهنگی در ملارد فعال است

وی افزود: یکی از لایحه های مهم مصوب شورا این است که همه ورزشکاران استانی و شهرستانی و ملی و المپیک و جهانی دارای رتبه که مستندات خود را ارائه نمایند تجلیل خواهند شد و این روند در پروسه اداری قرار نمی گیرد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری ملارد در خصوص حوزه فرهنگی بیان کرد: برنامه های ملی و مذهبی و مناسبت های مختلف در این حوزه پیگیری می شود، در حال حاضر سه خانه فرهنگ ویژه بیش از ۳ هزار مخاطب مردمی و ۸۵ رشته فرهنگی فعال هستند که شامل خانه فرهنگ خیابان اطلس و خانه فرهنگ شهید صدوقی و خانه فرهنگ شهید رضایی است.

وی در مورد این ۸۵ رشته عنوان کرد: انواع رشته ها شامل آموزش سازها و صنایع دستی و کلاس های ریاضی و هر آن چه طبق نیازسنجی مورد استقبال است در این خانه فرهنگ‌ها دنبال می شود. چراغی تصریح کرد: دو خانه فرهنگ در حال ساخت است که خانه فرهنگ ملارد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و خانه فرهنگ مارلیک در حال ساخت است و یک فرهنگسرای بزرگ شهر نیز روند احداث ار پست سر می گذارد. فرهنگسرای بزرگ شهر، ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در قلب استان تهران از جمله فرهنگ سراهای بی نظیری است که بخش های مختلفی در آن پیش بینی شده است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری ملارد با اشاره به فعالیت ها در حوزه اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مهم است، در این راستا ۵ سکونتگاه غیر رسمی و سه نقطه حاشیه نشین وجود دارد که فعالیت های پیشگیرانه ای در آن دنبال می شود. در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارگاههایی ویژه بانوان در پارک ها و خانه های فرهنگ برگزار می شود که شامل موضوعاتی چون پیشگیری از اعتیاد و ترویج فرزند آوری و خطرهای تک فرزندی به طور مستمر برای مخاطبین است.

چراغی بیان کرد: در خصوص فرزند آوری و قانون جوانی جمعیت سه ماده ویژه شهرداری شامل ۲۵ و ۳۲ و ۵ است، ماده ۳۲ می گوید اختصاص یک سوم از تبلیغات شهری ویژه جمعیت جوان است و به طور فصلی است به صورت فصلی ۱۰۰۰ متر بنر برای حمایت از قانون جوانی جمعیت طراحی می شود. ماده ۵ درباره حمایت از خانواده و جمعیت جوان می گوید پرداخت عوارض برای مجوز ساخت و ساز ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف و یا رایگان است و ماده ۲۵ نیز می گوید مراکز آموزشی و فرهنگی و ورزشی نیم بها برای مادران دارای ۳ فرزند به بالاتربوده و یا رایگان است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهرداری ملارد عنوان کرد: این تخفیف ها شامل ۸۵ رشته می باشد همچنین امتیازاتی را برای خانواده های دارای ۲ فرزند به بالاتر در نظر می گیرند و از خانواده های دارای ۳ فرزند به بالا در صحن شورا تجلیل به عمل می آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha