۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85033486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای همدان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85033486
دمای هوای همدان به ۱۷ درجه زیر صفر رسید

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی پایداری هوا و استقرار جبهه هوای سرد در استان، صبح امروز (شنبه) دمای هوا در شهر همدان به ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر کاهش یافت.

محمد حسن باقری شکیب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و افزایش میزان آلاینده های جوی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته از ورود سامانه بارشی به استان همدان خبری نیست، اظهار داشت: طی روزهای آینده دمای هوای نقاط مختلف استان به تدریج افزایش می‌یابد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه غلظت آلاینده های جوی در شهرهای بزرگ استان افزایش می‌یابد، عنوان کرد: در مجموع بارش برای استان همدان در هفته جاری نداریم و در این مدت استقرار جبهه هوای سرد پدیده غالب جوی استان است.

وی تصریح کرد: دیشب کمینه دمای هوای شهر همدان به ۱۷ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید و در حالیکه طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای هوای این شهر از صفر درجه سانتیگراد بیشتر نشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: نهاوند و تویسرکان با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر و قهاوند با ۱۸ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب بیشترین و سردترین دمای هوا در استان همدان را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha