گلکاران پاکدشت ۳۰۰ هزار شاخه گل به عتبات عالیات اهدا کردند

پاکدشت- ایرنا- فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: در آستانه فرارسیدن اعیاد شعبانیه و ولادت سومین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسین(ع) ، گلکاران شهرستان پاکدشت ۳۰۰ هزار شاخه گل برای گل آرایی به عتبات عالیات اهدا کردند.

محسن اردستانی روز شنبه در روز عید مبعث پیامبر اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم و گلکاران شهرستان پاکدشت طی سال‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف، بخشی از دسترنج خود را در اعیاد مختلف از جمله اعیاد شعبانیه، برای گل‌آرایی عتبات عالیات و مسجد مقدس جمکران اهدا کردند تا این اماکن مقدس با گل‌های تولیدی در این شهرستان تزئین شود.

وی اظهار داشت: گل‌های اهدایی با تنوع ۵۰ نوع شامل داوودی، میخک مینیاتور، لیلیوم، ژرورا، فرزیا، قلم پور، الستورمریا، رز، ارکیده بامبو و انواع برگهای تزئینی شامل برگ سیکاس، آنتوریا است که از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای گلزار به عتبات عالیات ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: این دهمین محموله از گل‌های اهدایی گلکاران پاکدشتی است که به همراه ۱۶ نفر از خادمان گل‌آرا به عتبات عاالیات ارسال می‌شود.

اردستانی گفت: پاکدشت بیش از یک هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی گلخانه‌ای دارد که با تولید سالانه یک میلیارد و ۱۰۰ هزار گل شاخه بریده پاکدشت پایتخت گل و گیاه ایران اسلامی به حساب می‌آید از این رو حرکت گلکاران تبلیغی برای شهرستان پاکدشت و معرفی ظرفیت‌های آن به ویژه در اعیاد شعبانیه برای زائران خاندان عصمت و طهارت است.

وی افزود: پاکدشت یک پنجم اراضی گلخانه ای کشور و ۸۱ درصد سطح زیر کشت گل و گیاه استان تهران را در خود جای داده و بیش از یک هزار هکتار از اراضی گلخانه آن زیر کشت گل و گیاه رفته است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha