کاروان دانش‌آموزی راهیان نور آذربایجان‌شرقی عازم مناطق جنوب شد

تبریز - ایرنا - نخستین کاروان ۳۰۸ نفری دانش‌آموزی دختران نواحی پنج گانه تبریز شهید اوجاقی در قالب راهیان نور آذربایجان‌شرقی با بدرقه مدیران و مسئولان استان عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی، اعزام حدود ۲ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم از مدارس سراسر آذربایجان شرقی جهت بازدید از مناطق عملیاتی دهلاویه، شلمچه، فکه و طلاییه در پنج مرحله انجام می شود.

به گفته رییس بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی مدت زمان اردوی راهیان نور پنج روز می باشد که دانش آموزان در بازدید از مناطق عملیاتی با آشنایی با رشادت ها و دلاوری های جبهه و جنگ و رزمندگان، اجرای برنامه جنگ شادی، طنز جبهه و اجرای مسابقه کتابخوانی در طول مسیر نیز از جمله برنامه های تدارک دیده شده در اردوی راهیان نور می باشد.

همچنین پخش فیلم های سینمایی دفاع مقدس در مسیر، گفت و گوهای صمیمی راویان و روحانیان با دانش آموزان در طول مسیر از دیگر برنامه های راهیان نور است.

راهیان نور، سفر به مقصد راه الهی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مراسم بدرقه دانش آموزان که در حسینیه گلزار شهدای وادی رحمت تبریز برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه آیه: «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ» و همانا ما در میان هر امّتی پیامبری را برانگیختیم تا به مردم بگویند که خدا را بپرستید و از طاغوت و هر معبودی جز خدا دوری نمایید، افزود: در هر دوره ای طاغوت وجود دارد و حق و باطل همیشه روبروی هم قرار گرفته است و ما باید بر آن باشیم تا با شناخت صحیح مسیر حق را تشخیص دهیم و رو در روی طاغوت قرار گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین علی پور تاکید کرد: در برابر طاغوت باید به طور همه جانبه چه در زمینه علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی نظامی،اقتصادی قوی باشیم.

وی با بیان اینکه افتخار ما این است که از امت پیامبر اکرم هستیم، افزود: آنان که محضر پیامبر(ص) را درک کنند ایثار می کنند و از مال و جان و فرزند و دنیا می گذرند، مانند جوانان رشید و شهید میهن اسلامی ما که نشان دادند باید در برابر طاغوت جان را نثار کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهدا به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم، گفت: چه زیباست کاروان راهیان نور، سفر به مقصد اهالی نور که جان خود را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

عزت کشور نتیجه لبیک آگاهانه و عابدانه به رهبری زمان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز در این آیین با اشاره به لبیک باشوق و ذوق شهیدان به فرمان رهبر زمان گفت: هر جنگی یا باعث ذلت‌ و خواری و یا باعث عزت می شود و امروز این عزت کشور نتیجه لبیک آگاهانه و عابدانه به رهبری زمان بود .

حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی افزود: شهدایی که در برابر آتش دشمن هیچ‌ هراسی نداشتند و معبر باز می کردند و عاشقانه به آغوش شهادت می شتافتند، به طور قطع اگر در صحرای کربلا بودند از یاران جانفشان ابا عبدالله الحسین(ع) می شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha