آغاز کاشت یک میلیون اصله نهال در بروجرد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: کاشت یک میلیون اصله نهال در شهرستان با همکاری بخش دولتی و مشارکت مردمی آغاز شد.

یحیی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بخش‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد نیز باید در کاشت یک میلیون اصله نهال کمک کنند، افزود: کاشت یک میلیون اصله نهال در چهارچوب مشارکت‌های مردمی در ایجاد و توسعه فضای سبز و سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب زراعت چوب در شهرستان قابل اجرا بوده و تحقق آن تا پایان سال جاری نیازمند همت و اراده جمعی است.

وی با بیان اینکه در این طرح کاشت نهال‌های سازگار با اقلیم شهرستان پیش بینی شده است، اظهار داشت: صنوبر، کاج، سرو، بلوط از جمله درختان مطلوب برای کشت در مراتع شهرستان است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد بیان کرد: با توجه به گسترش صنایع آلاینده و افزایش آلودگی هوا، درختکاری و جنگل‌کاری مناطق مختلف در اولویت قرار گرفته و بر همین اساس پویش مردمی در شهرستان ایجاد می شود.

کریمی، یکی از رویکردهای اصلی طرح مردمی کاشت نهال را مبارزه با آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و روان‌آب‌ها و کاهش کربن و تولید اکسیژن دانست و ادامه داد: توسعه فضای سبز در قالب این طرح در دستور کار قرار دارد.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha