۳ درصد اعتبارات امور عشایر چهارمحال و بختیاری در سفر رییس‌جمهور تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: ۳ درصد از اعتبارات مصوب امور عشایر این استان در سفر رییس‌جمهور به شهرکرد تخصیص داده و موافقت‌نامه آن مبادله شده است.

یحیی حسین‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های امور عشایر این استان مصوب شد.

وی افزود: از این مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های آب‌رسانی در حوزه‌های آشامیدنی ثابت و سیار، بهسازی چشمه‌ها و پمپاژهای کشاورزی و ۵۰۰ میلیارد ریال برای مرمت و نگهداری ایلراه‌های عشایری اختصاص پیدا کرد.

حسین‌پور تصریح کرد: با ورودی عشایر به چهارمحال و بختیاری از ۲۰ اردی‌بهشت‌ماه سال آینده عملیات اجرایی فعالیت‌های عمرانی مرتبط با مصوبات سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای دولت سیزدهم به استان در حوزه امور عشایر آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: تسطیح، ریزش‌برداری، آواربرداری و بازگشایی ایلراه‌های عشایری به‌صورت سالانه در این استان انجام می‌‎شود اما به‌علت جاری شدن سیلاب در مردادماه سال‌جاری این عملیات امسال ۲ مرتبه انجام شد.

حسین‌پور اظهار داشت: به‌علت جاری شدن سیلاب در مردادماه سال‌جاری ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات ماده ۱۷ بحران به امور عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار با بیش از ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر است.

عشایر چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک دارند و سالانه افزون‌بر یک‌هزار تُن پشم، ۲۲ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵ هزار تُن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود.
عشایر این استان در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha