محبوب حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برای تکمیل این طرح چهار هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق مشارکت بانک صادرات اختصاص یافت و مقرر است از طریق تهاتر نفت هم برای این طرح اعتبار لازم اختصاص داده شود.
وی از تکمیل ۳۵ کیلومتر باند دوم اردبیل - سرچم در سال آینده خبر داد و گفت: این طرح یکی از طرحهای مهم ، حیاتی و شریانی استان اردبیل به شمار میرود که تکمیل آن با هدف کاهش تصادفات در این مسیر مورد توجه قرار گرفته است.
حیدری با بیان اینکه باند دوم اردبیل - سرچم در هفت قطعه دردست اجرا است، افزود: قطعه یک این مسیر به اتمام رسیده و قطعات دوم، سوم و چهارم هم از طریق فاینانس بانک صادرات اجرا میشود.
وی اظهار کرد: قطعه پنج و ۶ این مسیر در دست مطالعه قرار گرفته و قطعه هفت هم قرار است از طریق تهاتر نفت اجرا شود.
حیدری با بیان اینکه کل باند دوم اردبیل - سرچم ۱۷۸ کیلومتر است، گفت: در حال حاضر برای ۱۳۵ کیلومتر این مسیر، پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی در تمامی قطعات فعال تداوم دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در۴۳ کیلومتر باقیمانده مسیر مطالعات تکمیل شده و پیگیر هستیم تصمیم گیری برای احداث آن انجام و عملیات اجرایی شروع شود.
حیدری بیان کرد: استان اردبیل یکی از معدود استانهای کشور است که از طریق بزرگراه به مرکز کشور متصل نیست. از همین رو تعریض و توسعه مسیر اردبیل- سرچم در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قرهآغاج و اسالم در راههای ارتباطی این استان قرار دارند.
نظر شما