۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85034298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ حفار غیرمجاز در مازندران دستگیر شدند

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85034298
۲ حفار غیرمجاز در مازندران دستگیر شدند
عکس آرشیوی است

ساری - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در شهرستان گلوگاه خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، سرهنگ محمدرضا کردان افزود: امروز یکشنبه براساس اخبار رسیده در خصوص حضور افراد مشکوک در شهرستان گلوگاه، بلافاصله ماموران یگان حفاظت در شهرستان به محل اعزام شدند و پس از هماهنگی با نیروی انتظامی شهرستان و با دستور مقام قضایی در یک عملیات ایست و بازرسی مشترک، توانستند ۲ نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی دهند.

وی ادامه داد : در این عملیات یک دستگاه فلزیاب به‌همراه لوپ و متعلقاتش کشف و ضبط شد.

۲ حفار غیرمجاز در مازندران دستگیر شدند
ضبط یک دستگاه فلزیاب به‌همراه لوپ و متعلقاتش

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از اطلاع‌رسانی هم استانی‌ها و فراهم شدن پیشگیری از وقوع جرائم تشکر کرد و گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان مازندران به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه جانبه هموطنان دارد.

وی افزود: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت از آثار تاریخی استان مازندران با شماره تلفن ۳۳۳۹۱۰۰۷ اعلام کنند.

سه هزار آثارمیراثی در مازندران وجود دارد که ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند که از این میان باغ عباس آباد بهشهر، راه آهن سراسری شمال کشور و جنگل های هیرکانی ثبت جهانی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha