۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85034451
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات پارلمانی لبنان با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد

تهران-ایرنا- شبکه تلویزیونی المیادین امروز یکشنبه از سفر یک هیات پارلمانی لبنان به سوریه و دیدار آن با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور در دمشق خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه المیادین اعلام کرد که هیات پارلمانی لبنان هم اکنون درحال دیدار و رایزنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

بر اساس این گزارش، هیات لبنانی قرار است با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه و حموده صباغ رئیس مجلس این کشور نیز دیدار و رایزنی کند.

اخیرا نیز عبدالله بو حبیب وزیر خارجه لبنان در راس یک هیئت وزاری به سوریه سفر کرده بود. وی در این سفر با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار زلزله اخیر سوریه و روند امدادرسانی به زلزله زدگان و همچنین حمایت‌های لبنان از دولت سوریه در این زمینه را مورد بررسی قرار دادند.

بو حبیب همچنین دیداری با فیصل المقداد همتای سوری خود انجام داد.

زمین لرزه بزرگی اخیرا جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha