۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۰۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85030508
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسد: در برخورد با وضعیت انسانی در سوریه، توجه به زیرساخت‌ها مهم است

تهران-ایرنا- رئیس جمهور سوریه امروز در گفت‌وگو با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ بر اهمیت توجه به زیرساخت‌ها و سایر بخش‌ها مانند بهداشت و ارتباطات در برخورد با وضعیت انسانی در سوریه تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، بشار اسد امروز سه‌شنبه در دیدار با «میریانا ایگر» رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ بر تمایل دمشق برای کمک رسانی به همه مناطق برای امداد رسانی به آسیب دیدگان تأکید کرد و گفت که توجه به زیرساخت ها و سایر بخش ها مانند بهداشت و ارتباطات در برخورد با وضعیت انسانی در سوریه مهم است؛ زیرا آنها مکمل یکدیگر هستند و مستقیماً بر شرایط انسانی و زندگی مردم سوریه تأثیر می گذارند.

به گزارش سانا، میریانا ایگر در دیدار با رئیس جمهور سوریه گفت که صلیب سرخ در تلاش است تا نیازهای اساسی مردم سوریه را تامین کند و همه چیز لازم را برای کمک به آنها برای غلبه بر شرایط سختی که در اثر زلزله در معرض آن قرار دارد، فراهم کند.

ایگر افزود: این سازمان تمام تلاش‌ها برای گسترش دامنه عملیات‌های بشردوستانه در سراسر سوریه انجام می دهد و از همکاری دولت و هلال احمر سوریه در این زمینه قدردانی می‌کند.

دیروز دوشنبه مارتین گریفیس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امور امدادی و هیئت همراه وی، در دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بشار اسد در این دیدار بر ضرورت ارسال کمک های فوری به کل مناطق سوریه از جمله مناطق اشغالی و تحت کنترل گروه های تروریستی مسلح تأکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر اهمیت تمرکز تلاش‌های بین المللی برای کمک به بازسازی زیرساخت‌ها در سوریه تأکید کرد و آنرا یک ضرورت حیاتی برای زندگی مردم سوریه و بازگشت پناهندگان سوری به شهرها و مناطق خود برشمرد.

گریفیس هم به پاسخگویی سریع دولت سوریه و اقدامات امدادی آن اشاره و تأکید کرد که سازمان ملل برای حمایت از عملیات امدادی و تامین نیازهای سوری‌ها تلاش می‌کند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه هفته گذشته منطقه "قهرمان ماراش" در جنوب ترکیه و مرز سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha