۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85034755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیصل المقداد: حمله امروز اسراییل به دمشق جنایت علیه بشریت است

تهران - ایرنا - وزیر خارجه سوریه گفت که حمله موشکی بامداد امروز (یکشنبه) رژیم صهیونیستی به اماکن غیرنظامی دمشق و حومه آن جنایت علیه بشریت است؛ به خصوص که این اتفاق در زمانی رخ داد که سوریه تلاش می‌کند با عواقب فاجعه بار زلزله مقابله کند.

به گزارش ایرنا، فیصل المقداد روز یکشنبه در دیدار با سفرا و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک معتبر در سوریه، بر لزوم محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از کشتار غیرنظامیان و نقض حاکمیت کشورها تأکید کرد و گفت: حمله موشکی رژیم صهیونیستی به محله‌های غیرنظامی دمشق و حومه آن که منجر به شهادت پنج نفر، مجروح شدن ۱۵ غیرنظامی و تخریب تعدادی منازل شد، جنایت علیه بشریت است؛ به خصوص که این اتفاق در زمانی رخ داد که سوریه تلاش می‌کند با عواقب فاجعه بار زلزله‌ای که جان بسیاری از مردم بی گناه سوریه را گرفت و زیرساخت های آن را ویران کرد، مقابله کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر جامعه به اصطلاح بین المللی جلوی اقدامات جنایتکارانه اسراییل را نگیرد، این موضوع باعث ترغیب این کشور به ارتکاب جنایات بیشتر و گرفتن جان بی گناهان بیشتر می‌شود.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: تداوم حملات و جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر تروریستی علیه مردم فلسطین و سوریه، تهدیدی آشکار برای صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن است.

فیصل المقداد همچنین به ارتباط آشکار گروه تروریستی داعش و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: جنایت اخیر داعش که منجر به شهادت دهها غیرنظامی غیرمسلح در حومه شرقی حمص شد، تقریباً در همان زمانی انجام شد که رژیم صهیونیستی در دمشق (ساعات اولیه بامداد) انجام داده است.

وی از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست تا فورا برای محکومیت رژیم صهیونیستی و پاسخگویی به این جنایت و فشار برای لغو اقدامات قهری یک جانبه تحمیل شده بر سوریه که مانع از امدادرسانی به زلزله زدگان شد، مداخله کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha