۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۵۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85034839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کربی دست داشتن آمریکا در انفجار نورد استریم را رد کرد

تهران-ایرنا- جان کربی عضو شورای امنیت ملی آمریکا در گفت و گو با فاکس نیوز ادعای دخالت آمریکا در انفجار نورد استریم را رد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در سخنانی گفت که آمریکا در انفجار خط لوله نورد استریم دست نداشته است.

وی در گفت و گو با فاکس نیوز به گزارش منتشر شده سیمور هرش روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر، گفت: این یک داستان کاملاً نادرست است که آمریکا در این انفجار دخالت داشته است.

هرش درگزارشی که هشتم فوریه سال جاری در رسانه‌های مختلف جهان منتشر شد، به نقل از منبعی ناشناس نوشت که آمریکا و نروژ برای خرابکاری خطوط لوله نورد استریم اقدام کرده‌اند. هرش مدعی شده بود که این اقدام برای وادار کردن آلمان به ارائه حمایت نظامی و مالی به اوکراین انجام شده است.

هرش همچنین نوشت که در ژوئن ۲۰۲۲ توسط نیروی دریایی ایالات متحده، با حمایت عوامل نروژی، در زیر خطوط لوله گاز روسیه، مواد منفجره تحت پوشش مانورهای نظامی قرار داده شده بود.

رد ادعاهای هرش توسط کربی چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت چین سوالاتی را در مورد نقش احتمالی واشنگتن در انفجارهای خط لوله مطرح کرد.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: چرا آمریکا بعد از انتشار گزارش سیمون هرش از درخواست خود برای تحقیق در مورد انفجار نورد استریم عقب نشینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha