قفل ترافیک بر آمد و شد شهری شیراز در نخستین روز از اسفند ۱۴۰۱

شیراز-ایرنا-ترافیک شدید در ساعات ابتدایی صبح اول اسفندماه ۱۴۰۱ بسیاری از شهروندان شیرازی را کلافه کرد.

به گزارش ایرنا،پس از حدود ۲ ماه از تغییر ساعات کاری ادارات به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی روال کاری ارگان های دولتی و اداری در روز اول اسفندماه ۱۴۰۱ به حالت قبلی بازگشت و همزمانی آن با ساعت شروع مدارس باعث ترافیک شدید در بسیاری از خیابان های شیراز شد.

گزارش های مردمی و مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی از وجود ترافیک در بسیاری از معابر شهری شیراز در ساعات ابتدای امروز دوشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۱ دارد.

تغییر مسیر دو خیابان اصلی اردیبهشت و معدل در مرکز کلانشهر شیراز نیز از امروز اول اسفندماه انجام شده که این مساله و عدم آگاهی بعضی رانندگان نیز می تواند بر تشدید وضعیت ترافیکی در مرکز شیراز دامن زده باشد.

ساعت کار همه دستگاه‌های اجرایی استان فارس که در دی‌ماه و بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی کاهش یافته و از ساعت ۹ الی ۱۵ ‌بود، از اول اسفند به روال قبلی و ساعت ۷ و نیم تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه بازگشت که همین مساله و همزمانی زمان بازگشایی مدارس و ادارات ترافیکی که حدود ۲ ماه در شیراز فروکش کرده بود را مجددا روی کار آورد.

اصلاح مسیر تردد خودروها در دو خیابان مرکزی شیراز

رئیس پلیس راهور شیراز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،گفت: از ساعات اولیه بامداد یکم اسفندماه طرح ترافیکی در شیراز اجرایی شده که مسیر تردد خودروها در انشعابات خیابان زند و مسیر خیابان معدل و اردیبهشت تغییر کرده است که این مساله و عدم آگاهی برخی شهروندان می‌تواند باعث ایجاد ترافیک شده باشد.

سرهنگ حمید کریمی افزود: تعداد زیادی از ماموران پلیس راهور از ابتدای ساعات صبح امروز یکم اسفندماه در مسیرهای مرکزی شهر و خیابان های منتهی به اردیبهشت و معدل مستقر هستند تا آگاهی لازم را به شهروندان و رانندگان در خصوص اصلاح مسیر حرکت خودروها در این محورها انجام دهند.

وی با اشاره به بازگشت زمان بازگشایی ادارات پس از ۲ ماه به روال قبل،افزود: این موضوع در کنار تغییر مسیر در ۲ خیابان اردیبهشت و معدل می تواند عاملی برای ترافیک امروز شیراز باشد.

رئیس پلیس راهور شیراز توضیح داد: براساس اصلاحات انجام شده تردد خودروها در خیابان اردیبهشت شرق به غرب شده و رانندگان می توانند از خیابان مشیر فاطمی به سمت خیابان ملاصدرا حرکت کنند.

وی اضافه کرد: مسیر خیابان معدل نیز اصلاح شده به نحوی که رانندگان می توانند از خیابان ملاصدرا به سمت مشیر فاطمی تردد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha