۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85035213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمجید حماس از بیانیه پایانی سران اتحادیه آفریقا

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85035213
تمجید حماس از بیانیه پایانی سران اتحادیه آفریقا

تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از بیانیه پایانی نشست سران اتحادیه آفریقا، حمایت از دستیابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل و لغو عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه قدردانی کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، حماس در یک بیانیه از بیانیه پایانی سی و ششمین نشست اتحادیه آفریقا قدردانی و همچنین از حمایت های اتحادیه آفریقا از حق ملت فلسطین در برخورداری از آزادی و استقلال تمجید کرد.

حماس از اتحادیه آفریقا خواست که گام های خود را برای دور کردن رژیم صهیونیستی از این اتحادیه و ممانعت از نفوذ آن در آفریقا تکمیل کند.

این جنبش در ادامه از مواضع کشورهای عضو به ویژه الجزایر و جنوب آفریقا در راستای برقراری آزادی و عدالت تقدیر کرد.

سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا درحالی در آدیس آبابا برگزار شد که پیش از برگزاری، برخی از کشورها خواستار لغو عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در آن شده بودند.

دبیرخانه اتحادیه آفریقا پیش از برگزاری نشست با فشارهای الجزایر و آفریقای جنوبی، دعوت خود از رژیم صهیونیستی را برای شرکت در این نشست پس گرفته بود.

با این حال هیات رژیم صهیونیستی در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیروهای انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست اخراج شد.

سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا روز شنبه با شعار«تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری آفریقا» آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha