ایجاد ۵ هزار و ۵۰۰  فرصت شغلی در زمینه پرورش و تولید گیاهان دارویی

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد برکت گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون، یک‌هزار و ۸۳۵ طرح اشتغال اجتماع‌محور در زمینه پرورش گیاهان دارویی راه‌اندازی شده که ایجاد پنج هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به‌دنبال داشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، محمد ترکمانه با بیان اینکه این تعداد طرح اشتغال در ۲۵۸ شهرستان و یک‌هزار و ۱۸۸ نقطه روستایی عملیاتی شده است، افزود: طرح‌های اشتغال برکت در زمینه پرورش گیاهان دارویی در سراسر کشور و با تمرکز بر استان‌هایی مانند لرستان، مازندران، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شده است.

ترکمانه اضافه کرد: در مجموع، سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال اجتماع‌محور در زمینه پرورش گیاهان دارویی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا شده که ایجاد ۱۱ هزار و ۷۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم را در این حوزه به دنبال داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این سه هزار و ۹۰۰ طرح اشتغال‌ در پرورش گیاهان دارویی حدود ۵۸۰ میلیارد تومان است.

ترکمانه در تشریح جزییات طرح‌های اشتغال مربوط به پرورش گیاهان دارویی اظهار داشت: این طرح‌ها شامل کشت گیاهان دارویی زعفرانی، گلی، ریشه‌ای، برگی و دانه‌ای است.

وی افزود: ۶۳ درصد کارآفرینان برکت در تولید گیاهان دارویی را آقایان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد طرح‌ها نیز به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است.

ترکمانه بر ایجاد و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از کارآفرینان تاکید کرد و گفت: بنیاد برکت از طریق بازاریابی مجازی، یاری‌رسان تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان گیاهان دارویی برای فروش محصولات‌ کارآفرینان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha