مشکلات مربوط به نسخ الکترونیک به سامانه ۱۴۲۰ اعلام شود

تهران - ایرنا- مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی گفت: مشکلات مردمی در حوزه نسخه‌های الکترونیک از طریق سامانه ۱۴۲۰ (مرکز ارتباطات مردمی تامین‌اجتماعی) دریافت و با ذکر جزئیات به معاونت‌های سازمان به منظور پیگیری کارشناسان مربوطه انتقال داده می‌شود.

«محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی» در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در سراسر دنیا «سازمان تامین اجتماعی» که به عنوان یک سازمان خدمت‌رسان در جامعه شناخته می‌شود، باید بتواند ارتباط و تعامل با ذینفعان (بیمه‌شدگان) را حفظ کرده و به جامعه هدف پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: اکنون در حوزه ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی هم به منظور افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان، مشکلات ذینفعان نظیر مشکلات مربوط به نسخ الکترونیک از طریق درگاه‌های ارتباطی سازمان ثبت شده و با ذکر جزئیات به معاونت‌های مربوطه (اعم از معاونت درمان و...) جهت رفع مساله انتقال داده می‌شود.

وی افزود: در حوزه خدمات بستری، سرپایی، مشاوره‌ای، طرح ۳۰۷۰ (ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک با هدف کاهش ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب و کارگزاری‌های این سازمان) و... نیز به صورت مستمر گزارشات نظرسنجی و تحلیل داده ارزیابی شده و مردم می‌توانند از طریق درگاه‌های ارتباطی سازمان، سوالات، شکایات، پیشنهادات و انتقادات خود را به ثبت برسانند.

سامانه ۱۴۲۰ در قالب ۲ بخش تماس تلفنی و پیام صوتی، درگاه اینترنتی ۱۴۲۰ (پست الکترونیکی)، سامانه‌ پیامکی و نت سرویس (سامانه نسخ الکترونیکی و سامانه خدمات غیرحضوری) و مشاوره‌های حضوری در استان‌ها، ستاد مرکزی و نیز شعب سازمانی از جمله درگاه‌های ارتباطی سازمان تامین اجتماعی به‌شمار می‌روند.

عظیم‌زاده اردبیلی اضافه کرد: سوالات پرتکرار در حوزه استحقاق درمان، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، خرید سوابق سربازی، بیمه بیکاری و... نیز در سازمان به عنوان یک منبع اطلاعاتی (داده) برای رفع مساله مکاتبه و ثبت می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه نتایج نظرسنجی و رضایتمندی جامعه هدف در یک سازمان باید به صورت لحظه‌ای ارزیابی شود، تاکید کرد: پایگاه ارتباطی با ذینفعان یک ارگان بهترین مرجع دریافت اطلاعات جهت بهبود عملکرد مجموعه است.

به گزارش ایرنا، سازمان بیمه سلامت ایران بر اساس تکالیف قانونی خود و در راستای اهداف برنامه ششم توسعه کشور و نیز بند «ث» ماده ۶۷ و بند «چ» ماده ۷۰ و بند «ج» تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ و همچنین سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت موظف شد که برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک (حذف دفترچه‌های کاغذی) را اجرایی کند؛ بر این اساس، طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در راستای اجرای تکالیف قانونی این سازمان، از اول دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز (یکم دی ماه ۱۴۰۰) اعلام کرد: براساس قانون بودجه ۱۴۰۰ از امروز، چهارشنبه (اول دی ماه) همه تبادلات سازمان تامین اجتماعی از طریق نسخه الکترونیک انجام می‌شود.

۲۴ بهمن سال جاری نیز ورود پزشکان به این سامانه (نسخه الکترونیک) دو مرحله‌ای شد و سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: پیامک حاوی گذرواژه (OTP) به تلفن همراه پزشکان ارسال خواهد شد و این اقدام با هدف افزایش امنیت سامانه مربوطه انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha