هیچکدام از اردوگاه‌های آموزش و پرورش در برنامه مولدسازی قرار ندارد

تهران _ایرنا_ معاون امور پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره شایعه واگذاری برخی اموال این وزارتخانه در برنامه مولدسازی، گفت: مولدسازی در راستای بهسازی فضاهای آموزشی انجام می‌شود و هدف آن افزایش سرمایه وزارتخانه نیست اما، هیچکدام از اردوگاهها در قالب این برنامه قرار نمی گیرند. 

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، اصغر باقرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اردوگاه باهنر از اماکن ارزشمند وزارت آموزش و پرورش است و برنامه‌های مختلفی در آن اجرا می‌شود.
باقرزاده عنوان کرد: یک رسانه کم مخاطب چنین موضوعی را مطرح می‌کند و ما در هجمه قرار می‌گیریم و موظف به شفاف‌سازی می‌شویم در حالیکه هیچ اردوگاهی در اختیار طرح مولدسازی قرار نگرفته است.

وی درباره فعالیت‌های محوری هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: گردهمایی مربیان، مشاوران، اولیا، دانش آموزان، مدیران، پیشکسوتان و گروه‌های جهادی مردمی برتر در زمینه مباحث تربیتی نشست بازخوانی تاسیس و فراز و نشیب‌های امور تربیتی در روز دوشنبه هشتم اسفند، گردهمایی انجمن‌های اولیا و مربیان در روز سه شنبه نهم اسفند، ارائه و نمایش دستاوردهای حوزه پرورشی و تربیتی در روز چهارشنبه دهم اسفند انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین دیدار با مراجع تقلید و برگزاری نشست‌های علمی و معرفتی در روز پنجشنبه ۱۱ اسفند، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، کوه پیمایی و شرکت در نماز جمعه روز جمعه ۱۲ اسفند، برگزاری نشست‌های علمی و تبیینی با حضور نومعلملن و نو مربیان دانشگاه فرهنگیان در روز شنبه ۱۳ اسفند و نشست با گروه‌های جهادی تربیتی برای ارائه دستاوردهای تربیتی در روز یکشنبه ۱۴ اسفند انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین یک روز در هفته اداره مدرسه از جمله برگزاری کلاس، مسوولیت بحث و گفت و گو و حل مسئله درس توسط دانش آموزان انجام می‌شود و اولیا مدارس به صورت ناظر در آن روز عمل می‌کنند.

مخالفتی با همخوانی‌های دانش‌آموزی نداریم
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش همخوانی ترانه‌ای از سوی دانش‌آموزان در یک کلاس درس در قائمشهر اظهار کرد: بخشی از علت این اتفاقات به استفاده و خوراک فرهنگی دانش‌آموز در جامعه مربوط می‌شود البته کسی منکر نمی‌شود که دانش‌آموزان تحت تاثیر خوراک‌های مختلف هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اما باید زمینه علاقه بچه‌ها به سرود و همخوانی در برنامه‌های مناسب با اهداف تربیتی تنظیم شود.
وی با بیان اینکه سرودها با هدف پاسخ‌دهی به نیاز هنری و زیبایی شناختی دانش‌آموزان تهیه می‌شود، افزود: برای همخوانی، برگزاری سرودهای همگانی و گروهی زمینه‌سازی می‌کنیم به عنوان نمونه در این راستا برخی علاقه‌مند به همخوانی قرآنی و هستند که زمینه را فراهم کرده‌ایم.
وی معتقد است: هر آهنگ باید محتوا، موسیقی و اجرای مناسب داشته باشد و متناسب با اهداف تربیتی انتخاب شود و مربی باید براساس رسالت تربیتی در حوزه تعلیم و تربیتی عمل کند و صرفا به علاقه‌مندی قشر نوجوان توجه نکند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: مخالفتی با همخوانی‌های دانش آموزی نداریم، باید اجراکننده صلاحیت رفتاری و اخلاقی داشته باشد به عنوان نمونه دختران کلاس سومی سرود جشن فرشته‌ها را پس از یادگیری تکرار می‌کنند و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خوانند و رهبری هم می‌فرمایند که محتوا و اجرا مناسب بود.
باقرزاده با بیان اینکه از جشنواره‌ها و سرودها و برنامه‌های مرتبط حمایت می‌کنیم، گفت: دانش‌آموزان با جمعیت قابل توجهی هم در این مباحث شرکت می‌کنند و در این موضوع ذائقه‌سازی هم مهم و تربیت، امری فرابخشی است.

هفت هزار مربی تربیتی در آستانه بازنشستگی هستند
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش توضیح داد: ۴۷ هزار مربی تربیتی داریم که هفت هزار نفر آنها در شرف بازنشستگی هستند و ۵۰ درصد بالای ۲۰ سال سابقه خدمت دارند.
اصغرزاده افزود: مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی ابتدایی از دولت گرفته شده است و در حال رایزنی برای تایید قطعی این مجوز هستیم تا براین اساس شرایط جذب، زمان آزمون و نحوه انتخاب افراد به عنوان مربی تربیتی متناسب با اطلس نیاز جغرافیایی برنامه‌ریزی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha