۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85035631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک به حل سیاسی بحران اوکراین، هدف سفر مقام ارشد چین به مسکو

تهران-ایرنا- همزمان با اعلام این خبر که چین قصد دارد به زودی سند پیشنهادی درباره حل سیاسی بحران اوکراین منتشر کند، سخنگوی کرملین از سفر یک مقام ارشد چین به مسکو و دیدار احتمالی وی با رئیس جمهوری روسیه با محوریت جنگ اوکراین خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه چین به تازگی و در آستانه یکسالگی جنگ اوکراین(پنجم اسفند) اعلام کرده است که پکن قصد دارد به زودی سند جامعی با محوریت حل سیاسی بحران اوکراین با تاکید بر احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، احترام به اصول منشور سازمان ملل و نگرانی های امنیت هر کدام از کشورهای درگیر این جنگ، رونمایی کند.

چین همچنین تاکید کرده است که مخالف حمله به نیروگاه های اتمی و استفاده از سلاح های شیمیایی و بیولوژیک است. چین اعلام امیدواری کرده است که با همکاری با همه طرفها، بتواند به تلاش های برای ایجاد صلح و تحقق ثبات در کوتاه ترین زمان ممکن کمک کند.

در همین حال، خبرگزاری تاس روسیه امروز به نقل از دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ممکن است با وانگ یی وزیر امورخارجه سابق و رئیس کنونی دفتر سیاست خارجی حزب کمونیست چین در مسکو دیدار کند.

وی، دیدار این مقام حزب حاکم چین از مسکو را تایید کرد. برخی منابع روسیه نیز نوشتند که وانگ یی وارد مسکو شده است.

سخنگوی کرملین، روابط روسیه و چین را چندبعدی و روابط بین دو متحد اعلام و تقویت روابط دوجانبه را دستور کار دیدار رئیس دفتر سیاست خارجی حزب کمونیست چین از مسکو عنوان کرد.

رسانه های روسیه هدف سفر وانگ یی را تلاش برای حل سیاسی بحران اوکراین اعلام کرده اند

این مقام حزب حاکم چین پیش از این گفته بود که خواهان همکاری با جامعه بین الملل برای جلوگیری از گسترش جنگ اوکراین و رسیدن به صلح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha