۷۸ سارق و محکوم متواری در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۸ سارق و محکوم متواری در قالب اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت و دستگیری محکومین متواری در این استان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش روز سه‌شنبه افزود: طرح تشدید مبارزه با سارقان همزمان با کشور در این استان از ۲۵ بهمن به مدت ۶ روز با تلاش شبانه روزی عوامل پلیس با محوریت پلیس آگاهی به مرحله اجرا در آمد و نتایج خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه در این طرح ۷۸ نفر از سارقان و محکومان متواری استان دستگیر شدند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۷۵ نفر سابقه‌دار هستند.

سردار جهانبخش ادامه داد: با فعال سازی ۹۸ تیم عملیاتی ویژه با استفاده از روش‌های علمی و اقدامات اطلاعاتی که صورت گرفته؛ تعداد ۱۷ دستگاه خودروی مسروقه، ۱۴ فقره سرقت اماکن خصوصی، ۱۳ فقره سرقت سیم و کابل و گوشی و ۲۰۰ نهال، سارقان طلا فروشی شهرستان ماکو، قاتل فراری شهرستان سلماس، ۱۶ متهم به جعل، چهار فقره سرقت قطعات خودرو نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس تمام تلاش خود را در راستای افزایش امنیت و پیشگیری از سرقت و برخورد با هنجارشکنان و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی انجام خواهد داد.

سردار جهانبخش یادآور شد: سارقان و مالخران مطمئن باشند تحرکات آنان توسط پلیس رصد شده و در کمترین زمانی که فکرش را نمی‌کنند دستگیر می شوند بنابراین به آنان هشدار می‌دهیم که در رفتار خود تجدید نظر کرده و از اقدامات مجرمانه خود دست بردارند.

۷۸ سارق و محکوم متواری در آذربایجان‌غربی دستگیر شدند

کشف ۲۸ فقره سرقت

رییس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی هم از کشف ۲۸ فقره سرقت در اجرای طرح مقتدرانه مبارزه با سرقت و سارقان متواری در سطح استان خبر داد.

سرهنگ صادق شکری اظهار کرد: طرح مقتدرانه مبارزه با سرقت و محکومان متواری در سطح استان از دوشنبه اول اسفند با نام شهید مدافع امنیت «محمدرضا حاجی حسینلو» با هدف تثبیت و ارتقای امنیت در نقاط جغرافیایی استان آغاز شده است.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در چند عملیات مقتدرانه پلیس با هدف ارتقای امنیت اجتماعی تعداد ۲۸ فقره سرقت (۲ مورد اماکن خصوصی، سه مورد خودرو، سه مورد منزل و ۲۰ مورد سایر سرقت‌ها) کشف و همچنین در این رابطه ۱۲ سارق و ۷ محکوم متواری دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: سرقت یکی از جرایمی است که وقوع آن با کاهش احساس امنیت در جامعه ارتباط مستقیم دارد و مبارزه قاطعانه با این جرم همواره به عنوان یکی از مطالبات اصلی و دغدغه مردم از پلیس و دستگاه قضایی بوده و در فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به فراجا نیز مورد تاکید قرار داشته و در این راستا پلیس این موضوع را همیشه در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

سرهنگ شکری با قدردانی از مشارکت هدفمند شهروندان در طرح جامع و ضربتی پیشگیری از سرقت گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha