۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85036282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گردشگری اولویت اصلی سند توسعه خراسان شمالی است

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه حوزه گردشگری به اقتصاد جوامع محلی رونق می دهد گفت: این ظرفیت در اولویت اصلی سند توسعه استان قرار دارد و برای رونق این بخش برنامه‌ریزی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بهزادفر روز سه شنبه در گردهمایی راهنماییان گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: توسعه گردشگری در سند آمایش استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تلاش می شود تا این مهم نقشه راه توسعه استان شود.

وی افزود: برنامه ریزی برای توسعه گردشگری این خطه در دولت سیزدهم قوت گرفته است و این موضوع باید تبدیل به گفتمان جاری استان شود چرا که این مهم با اقتصاد جوامع محلی گره خورده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی ادامه داد: این استان از نظر گردشگری ظرفیت های زیادی دارد و گردشگری اجتماع محور باید رونق گیرد و در سند آمایش استان نیز دیده شود.

وی بر ارتقای زیر ساخت ها و شاخص های گردشگری خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: دستگاه ها و سازمان های مربوط در این خصوص باید تلاش کنند و ظرفیت های استان را بالفعل کنند.

بهزادفر تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاهای این استان ظرفیت رونق گردشگری را دارند چرا که از جاذبه های بکر و دست نخورده ای برخوردار هستند.

رییس ستاد مردمی توسعه استان خراسان شمالی نیز در این گردهمایی گفت: این خطه ظرفیت و پتانسیل زیادی برای توسعه گردشگری دارد که در این راستا نیازمند برنامه ریزی مسوولان دستگاه‌های مسوول و مربوط است.

محمد حسین انصاری مود افزود: بخش گردشگری می تواند به رونق اقتصادی استان کمک شایانی کند که در این راستا نیازمند برنامه ریزی هستیم.

وی افزود: صنایع‌دستی استان ظرفیت بالایی برای افزایش درآمد خانوارهای روستایی دارد که به حوزه گردشگری پیوند خورده است.

انصاری مود تصریح کرد: اینک در این استان ۵۳ نفر به عنوان راهنمایان گردشگری فعالیت می کنند.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع شده که پیش از شیوع ویروس کرونا سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر از این مسیر تردد می کردند.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۳۸ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha