وزیر کشور: تجارت از طریق مرز ریمدان با پاکستان چهار برابر شده است

چابهار- ایرنا - وزیر کشور گفت: خوشبختانه تجارت در مرز ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان در شهرستان دشتیاری رونق خوبی یافته به‌طوریکه میزان صادرات و واردات در این مرز به چهار برابر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد وحیدی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از مرز ریمدان دشتیاری در جنوب سیستان و بلوچستان اظهارداشت: ریمدان یکی از مرزهایی است که در چند سال اخیر فعال شده و صادرات و واردات کالا و همچنین جابجایی مسافر در آن برقرار است.
وی با تأکید بر راه‌اندازی بازارچه‌های خرده‌فروشی در مرز ریمدان تصریح کرد: پایانه مرز ریمدان نیز با پیشرفت ۷۵ درصد در حال آماده‌سازی است.
وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی و اختصاص تجهیزات به مرز ریمدان صادرات و واردات در این مرز مهم با پاکستان رونق بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان(پاکستان، چین و هند) است بنابراین توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ضروری است.

مرز ریمدان برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران خیلی مناسب است. این مرز با توجه به ظرفیت راهبردی باید به عنوان یک مرز استاندارد جهانی تعریف شود تا شاهد جابجایی کالا و مسافر باشیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شده و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود اما در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم‌اینک طی ۲ سال اخیر فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام و زائران پاکستان نیز از این مرز وارد ایران شده‌اند.

وزیرکشور: تجارت از طریق مرز ریمدان با پاکستان چهار برابر افزایش یافته است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha