۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85036358
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۰ تن چوب بلوط قاچاق در خانمیرزا کشف شد

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85036358
۳۰ تن چوب بلوط قاچاق در خانمیرزا کشف شد
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خانمیرزا گفت: ۳۰ تن چوب بلوط قاچاق در عملیاتی با هماهنگی و اقدامی مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشواد درویشی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان چوب قاچاق در روستایی در حاشیه منطقه حفاظت شده سبزه کوه بخش ارمند شهرستان خانمیرزا کشف شد.

وی ادامه داد: نظارت‌ها بر جلوگیری از قاچاق چوب و زغال در شهرستان تشدید شده است و از جوامع محلی ساکن در مناطق جنگلی نیز درخواست می‌شود تا این اداره را در مبارزه و جلوگیری از قاچاق چوب و زغال یاری دهند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خانمیرزا تصریح کرد: با استناد به ماده ۱۸ و ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج و یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی به طور مطلق و ارتکاب این اعمال در مورد سایر محصولات و فراورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی اعم از جانوری و گیاهی به قصد تجاری، بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی صلاح ممنوع است و مرتکب علاوه‌بر ضبط کالاهای مزبور و آلات و ادوات مورد استفاده، جز در موارد مذکور در مواد (۲۵)و (۲۶)این قانون و سایر مواردی که مجازات بیشتری به موجب قوانین پیش‌بینی شده است مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر برای قاچاق کالای مجاز مشروط می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۸۲ درصد از مساحت چهارمحال و بختیاری را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که ۲۰ درصد آن را جنگل و ۶۲ درصد آن را مراتع تشکیل می‌دهد.

۳۰ تن چوب بلوط قاچاق در خانمیرزا کشف شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha