آمریکا: سکوت شورای امنیت سازمان ملل درباره کره شمالی خطرناک است

تهران- ایرنا - آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد پرتاب های موشک های بالستیک کره شمالی را محکوم و پیونگ یانگ را به دیپلماسی ترغیب کند و در عین حال هشدار داد شکست ۱۵ عضو این شورا در واکنش به اقدامات کره شمالی خطرناک خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رویترز، چین و روسیه با هرگونه اقدام بیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی مخالفت کردند و گفتند فشار بیشتر بر این کشور سازنده نخواهد بود. ماه مه سال گذشته نیز هر دو کشور تحریم های بیشتر که به رهبری آمریکا به سازمان ملل متحد پیشنهاد شده بود را وتو کردند.

لیندا تامس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت واقعیت این است که آنهایی که بدنبال حمایت از کره شمالی درباره پیامدهای آزمایش های موشک های بالستیک هستند منطقه آسیا و به طور کلی جهان را در خطر جنگ قرار می دهند.

وی در ادامه سخنانش در شورای امنیت افزود عدم اقدام شورای امنیت سازمان ملل بسیار شرم آور و خطرناک است و پیشنهاد کرد این شورا بیانیه ای رسمی از سوی ریاست این شورا تصویب کند که یک مرحله پایین تر از تصویب قطعنامه است و در آن اقدامات کره شمالی را محکوم کرده و این کشور را به دیپلماسی ترغیب کند.

چنین بیانیه هایی باید با اجماع مورد توافق قرار بگیرد. آخرین باری که شورای امنیت سازمان ملل اقدامی علیه کره شمالی انجام داد زمانی بود که قطعنامه ای را برای افزایش تحریم ها در دسامبر ۲۰۱۷ درباره برنامه های موشک های بالستیک و تسلیحات اتمی این کشور تصویب کرد.

دائی بینگ نماینده چین در سازمان ملل متحد درباره این موضوع گفت جلسات تکراری و درخواست ها برای تحریم های بیشتر علیه کره شمالی نه منجر به نقشی سازنده و نه ایده جدید اجرایی در حل مسئله است.

روز گذشته جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از پرتاب دو موشک بالستیک دیگر و اظهارات خواهر رهبر کره شمالی درباره احتمال استفاده پیونگ یانگ از اقیانوس آرام به عنوان " محدوده آتش " در برابر رفتار نیروهای آمریکایی برگزار شد. پس از این جلسه دو سوم از اعضای این شورا به همراه کره جنوبی بیانیه مشترک منتشر کردند و در آن پرتاب های موشک های بالستیک کره شمالی را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha