۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۱۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85036591
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۶۱ هزار اصله نهال رایگان در گنبدکاووس آغاز شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس از آغاز توزیع ۶۱ هزار اصله انواع نهال از گونه‌های " اُکالیپتوس، سنجد تلخ، زبان گنجشک، اقاقیا، کاج، صنوبر و سرو" به صورت رایگان بین کشاورزان و علاقمندان به زراعت چوب و ایجاد و توسعه فضای سبز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید رحمانی عصر دوشنبه در جلسه اجرای نهضت ملی تولید و غرس یک میلیارد نهال در کشور و برنامه ریزی بزرگداشت هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند) در گنبدکاووس گفت: کشاورزان و علاقمندان برای دریافت نهال می‌توانند به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اجرای نهضت ملی تولید و کاشت یک میلیارد نهال در کشور افزود: به سبب پایین بودن سرانه جنگل و فضای سبز در ایران این طرح در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است.

رحمانی اضافه کرد: برای موفقیت این طرح نیاز به همراهی و همیاری همه مردم گنبدکاووس بویژه اعضای شوراها و دهیاران مناطق روستایی، آموزش و پرورش و مدارس سطح شهر و روستاها و همچنین همراهی سازمان‌های مردم نهاد از جمله "سبزگامان بسکی و پیشگامان سبز زیتونلی" این شهرستان داریم.

وی ادامه داد: ۲ تشکل مردم نهاد گنبدکاووس آمادگی خود را برای غرس ۱۲ هزار اصله نهال از گونه‌های مثمر با مشارکت دانش آموزان اعلام کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: هم اکنون شهر حدود ۲۸ کیلومتر مربعی گنبدکاووس ۱۲۱ هکتار فضای سبز دارد که باید این مساحت را با مشارکت بیشتر شهروندان، ادارات و مدارس توسعه دهیم.

عبدالحمید گوگلانی افزود: شوراها و دهیاران مناطق روستایی گنبدکاووس هم باید با همراهی مردم نسبت به غرس درخت در محوطه مدارس و مساجد و بوستان‌های روستایی اقدام و از آنها محافظت کنند.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دارای اقلیم خشک و بیابانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha