۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 85036742
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ درصد جمعیت خمین سالمند است

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۳۸
کد خبر: 85036742
۲۰ درصد جمعیت خمین سالمند است

خمین - ایرنا - سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: ۲۰ درصد از جمعیت این شهرستان را سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

دکتر «مریم السادات شجاعی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۳۴ سالمند پرخطردارای بیماری زمینه‌ای و نیازمند خدمات ویژه نظیر نداشتن مسکن در خمین شناسایی شد.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی برای نیروهای مرکز بهداشت خمین با هدف آشنایی با پدیده سالمندی و آموزش خانواده‌های دارای سالمند برگزار شد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: سالمندان دارای گروه ناهمگن سنی هستند و هرگروه سنی نیازهای خاصی دارد که تامین این نیازها با تشکیل شورای سالمندان و ارائه برنامه‌های هدفمند و عملیاتی از سوی دستگاه‌های متولی محقق می‌شود.

شجاعی بیان کرد: ۷۲۱ هزار خدمات بهداشتی و پزشکی به ۱۳ هزار و ۲۲۸ نفر از شهروندان خمین از ابتدای امسال تاکنون ارائه شد.

وی توضیح داد: ۲۳ هزار و ۲۱ نفر خدمات پزشکی، ۲ هزار و ۳۱۱ نفر خدمات دندانپزشکی و مابقی خدمات بهداشتی دریافت کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: هشت پزشک و دندانپزشک به صورت طرحی و قراردادی امسال در این شهرستان جذب شدند.

شجاعی با اشاره به بهسازی و استانداردسازی برخی مراکز بهداشتی خمین بیان کرد: ۱۸ میلیارد ریال برای تجهیز پایگاه‌ها و خانه بهداشت شهرستان در سال جاری هزینه شد.

وی یادآور شد: ۴۹ خانه بهداشت، ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۹ پایگاه سلامت در خمین به شهروندان این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند.

خمین در نوار جنوبی استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha