۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85036946
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر: طرح جامع پسماند شهرکرد تهیه شود

۲ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۰۵
کد خبر: 85036946
عضو شورای شهر: طرح جامع پسماند شهرکرد تهیه شود

شهرکرد_ ایرنا_ رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری شهرکرد طرح جامع پسماند مرکز استان را در قالب یک طرح شهرستانی تهیه کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا بیاتی شامگاه سه‌شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: طرح تفکیک زباله از مبدأ اکنون در مقیاس محدودتر و اولیه در حال انجام است و اجرای آن با این روش جدید موفق خواهد بود.
وی با اشاره به توسعه این طرح افزود: بُعد تبدیل پسماند به کمپوست کارخانه‌ای از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شد اما به موفقیت نرسید و تعطیل شد.
بیاتی تصریح کرد: با همکاری مسئولان چهارمحال و بختیاری و با سپری شدن مراحل اداری مشروط به تحویل سایت مربوطه به شهرداری شهرکرد، خرید تجهیزات مورد نیاز یا تجهیزات مستقر متعلق به بخش خصوصی در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت حریم شورای اسلامی شهر یادآور شد: عملکرد کمیسیون‌های این شورا، شهرداری شهرکرد و سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری در سال گذشته ارزیابی و ارائه شود.
بیاتی نادیده گرفته شدن کمبود پارکینگ در ساختمان‌های شهرکرد در دوره‌های گذشته را یکی از، عوامل سنگینی ترافیک کنونی مرکز چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار داشت: نگاه فنی و تخصصی به شهر ضروری است و رفع معضل ترافیک و هوشمندسازی خیابان‌های شهرکرد به طرح جامع ترافیک نیاز دارد.
رییس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در دولت سیزدهم فرصت‌های مطلوبی ایجاد شده که استفاده از آن برای تسریع در روند توسعه شهرکرد ضروری است.

عضو شورای شهر: طرح جامع پسماند شهرکرد تهیه شود
مصطفی حیدری تاکید کرد: در این راستا باید نشست‌های تخصصی با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برگزار و نسبت به تصمیم‌گیری درخصوص بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برای توسعه شهرکرد اقدام شود.
وی افزود: شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری با هدف توسعه در بخش‌های مختلف شهرکرد حمایت می‌کند.
حیدری به پیگیری برای احداث مرکز نگهداری سالمندان در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری از این طرح به‌طور کامل حمایت می‌کنند.
سرپرست مرکز مؤسسه جهاندیدگان شهرکرد و عضو سابق شورای اسلامی مرکز چهارمحال و نیز گفت: برای احداث مرکز نگهداری سالمندان در شهرکرد دو قطعه زمین در نظر گرفته شده است.

عضو شورای شهر: طرح جامع پسماند شهرکرد تهیه شود
امامقلی بلالی دهکردی تاکید کرد کرد: یکی از این زمین‌ها ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و یکی دیگر از آن‌ها هفت هزار مترمربع وسعت دارد.
وی یادآور شد: هر دو قطعه زمین پیش‌بینی شده برای احداث ساختمان و راه‌اندازی مرکز نگهداری سالمندان در شهرکرد اهدایی از سوی خیران نیک‌اندیش است.
بلالی تصریح کرد: اعضای هیات مدیره مؤسسه جهاندیدگان شهرکرد از مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری انتظار دارند تا برای تسریع در روند اجرای این طرح نسبت به سرعت‌بخشی به تغییر کاربری زمین‌ها و صدور رایگان پروانه ساختمانی همکاری و اقدام کنند.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۶۰ نفر از سالمندان در مؤسسه جهاندیدگان شهرکرد نگهداری و خدمات مطلوب و مورد نیاز به آنان ارائه می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری در این نشست کلیات اجرایی طرح تفکیک زباله از مبدأ و تغییر کاربری مجموعه فرهنگی و گردشگری واقع در بوستان تهلیجان جنوبی به‌منظور مشارکت با بخش خصوصی را تصویب کردند.
شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha